کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ترک هروئین با تریاک

آیا ترک هروئین با تریاک روشی درست است؟

هروئین از مواد مخدر خطرناک است که اعتیاد بالایی به همراه دارد. زمانی که فرد تصمیم به ترک می گیرد، علائم ترک هروئین آغاز می شود. سندروم ترک یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که برای مدیریت این سندروم در مراکز ترک اعتیاد از داروهایی مانند مرفین، کدئین، متادون، ب 2 و … به صلاحدید پزشک استفاده می شود. 

اما امروزه شنیده می شود که افراد برای ترک هروئین، از تریاک استفاده می کنند تا بتوانند علائم ترک را کاهش دهند و وابستگی خود را به هروئین کم کنند. در این مقاله میزان علمی بودن این ادعا را بررسی می کنیم.

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

آیا ترک هروئین با تریاک امکان پذیر است؟

تریاک و هروئین هر دو به عنوان مواد افیونی (مواد اپیوئیدی) شناخته می شوند. با توجه به اینکه هر دو بعد از مصرف، وابستگی روانی و جسمی به همراه می آورند بنابراین ترک هروئین با استفاده از تریاک، روشی علمی و استاندارد نیست.
برای اینکه به دروغی این ادعا پی ببرید کافیست مکانیسم ترک هروئین را درک کنید. جهت ترک هروئین، دو روش درمانی یعنی سم زدایی یا درمان نگه دارنده انجام می شود.

  • درمان نگه دارنده به این صورت است که به جای هروئین، از متادون یا ب 2 در یک دوز مشخص استفاده می شود.
  • درمان سم زدایی به این صورت است که طی یک برنامه مشخص، هروئین از بدن شما پاکسازی و یا سم زدایی می شود.

هدف هر دو درمان، ترک تدریجی تریاک و کمک به کاهش علائم ترک است. دوز روزانه متادون و یا ب 2 باید توسط پزشک مشخص شود تا سبب کاهش علائم ترک و کاهش وسوسه مصرف هروئین شود. این داروها حتما باید بر طبق دستور پزشک مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید. حالا شما تصور کنید که تریاک که اعتیاد بالایی دارد، چه تغییرات شدیدی در عملکرد مغز ایجاد می کند.

چرا نباید برای ترک هروئین از ماده اعتیاد آور دیگری برای ترک استفاده کرد؟

وقتی فردی از دیگر مواد مثل تریاک، گل ، شیشه و …. برای ترک یک ماده دیگر استفاده میکند فقط نوع ماده مصرفی خود را تغییر داده است و در واقعیت درمانی اتفاق نیافتاده و فرد هنوز درگیر بیماری اعتیاد است ، علاوه بر این که به ماده دیگری هم اعتیاد پیدا میکند. بنابراین درمان نگهدارنده بهترین روش برای ترک هرویین می باشد. جهت اجرای درمان نگه دارنده برای ترک هروئین، از داروهای مخصوص براساس شرایط بیمار و سایر فاکتورهای محیطی استفاده می شود. پزشک با در نظر گرفتن دوز و همچنین مدت زمان مصرف، علائم و عوارض مصرف بر روی سلامت جسم و روان بیمار، بهترین دوز را برای شما مشخص میکند.
حال اگر فرد به صورت خودسرانه اقدام به مصرف متادون یا بوپرنورفین کند و یا دوز را زیاد کند، درمان صورت نمی گیرد و شخص مجددا مصرف هرویین را از سر میگیرد. اگر به دو پاراگراف بالا توجه کرده باشید، بیان شد که داروهایی که برای ترک هروئین موثر هستند باید حتما تحت نظر متخصص استفاده شوند تا میزان لغزش و عود به حداقل خود برسد و همینطور در کنار دارو درمانی، تحت نظر روانشناس جهت حل مسائل روانشناختی خود قرار بگیرد، پس باید از مصرف تریاک و دیگر مواد برای ترک هروئین به جد خودداری کنید.

کلینیک کیمیای رهایی یکی از مراکز معتبر در زمینه ترک هروئین است. برای مطالعه بیشتر در مورد ترک هروئین در این مرکز می توانید مقاله بهترین روش ترک هروئین را مشاهده بفرمایید.

این نکته را به خاطر بسپارید که اگر فرد از نظر جسمی، پاکسازی نشده باشد و از نظر روانی انگیزه کافی برای ترک هروئین را پیدا نکرده باشد، نمی توان ترک را کامل در نظر گرفت. به همین دلیل بهتر است که به جای ترک هروئین با تریاک که “به منزله از چاله به چاه افتادن” است، خودداری کرد. برای ترک اعتیاد هروئین بهتر است به جای این روش های گول زننده، پیگیر یک روش علمی و استاندارد برای ترک باشید.

چرا افراد برای ترک هروئین از تریاک استفاده می کنند؟

ترک مواد افیونی مانند هروئین برای افراد بسیار دشوار و ناراحت کننده است. برای اینکه فرد بتواند با علائم ترک هروئین کنار بیاید و عوارض ترک را کاهش دهد، با مصرف تریاک خود را فریب می دهد. در واقع برای تسکین علائم به سمت تریاک می رود که کاری بسیار اشتباه و خطرناک است.

خطرات ترک هروئین با تریاک 

خطرات شدید برای زنان باردار:
زنان بارداری که وابسته به هروئین هستند، نباید از تریاک برای ترک استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین یا زایمان زودرس می شود. رویکرد درمانی توصیه شده برای زنان باردار، استفاده از درمان نگه دارنده با متادون و یا داروهای تجویزی پزشک است.

اعتیاد به دو ماده، یعنی هروئین و تریاک:
با مصرف تریاک برای ترک هروئین، در نهایت خواهید دید که به هر دو ماده اعتیاد پیدا کرده اید. اینجاست که کار دشوار می شود و شما در معرض خطرات زیادی برای ترک هستید.

بهترین روش ترک اعتیاد هروئین و ترک اصولی در کلینیک کیمیای رهایی

در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی، متخصصان و روانشناسان حرفه ای و خبره در حال خدمت رسانی به افراد هستند. متخصصان در این مرکز به خوبی می دانند که اعتیاد به هروئین یک معضل جدی بهداشتی است که جوامع را در سراسر جهان گرفتار کرده است. همچنین از رویکردهای مرسوم برای ترک هروئین مانند استفاده از مواد افیونی مصنوعی (متادون، بوپرنورفین، کدئین) و روش های جدید مبتنی بر شواهد آگاه هستند و هر کدام را بسته به شرایط بیمار پیاده سازی و اجرا می کنند.

متخصصان در این مرکز از رویکردهای درمانی مانند، درمان نگه دارنده یا جایگزین، درمان سم زدایی تدریجی و … برای ترک اعتیاد هروئین استفاده می کنند.
روان شناسان نیز به صورت حرفه ای، از نظر روانی فرد را پاکسازی می کنند و علت زمینه ای اعتیاد را کشف و آن را برطرف می کنند. همچنین برای افزایش انگیزه و اعتماد به نفس و کاهش وسوسه، به فرد راهکارهای علمی ارائه می دهند.

آنچه در انتها باید بدانید.

تنها راه برای گرفتن نتیجه قطعی و با کمترین علائم ترک و خماری، مراجعه به یک مرکز حرفه ای است. کافیست یک بار به جای روش های منسوخ و سنتی، از روش های علمی و به روز دنیا برای ترک اعتیاد هروئین استفاده کنید.

منابع مقاله:

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید