کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
افسردگی بعد از ترک شیشه

افسردگی  بعد از ترک شیشه وضعیتی است که نباید به تنهایی با آن دست و پنجه نرم کنید، ما اینجا هستیم تا به بیماران کمک کنیم تا با خیال راحت از افسردگی بعد از ترک شیشه رهایی یابی یابند.

  • آیا درمان افسردگی بعد از ترک شیشه امکان پذیر است؟
  • چگونه می توان افسردگی حاد را بعد از مصرف مواد مخدر رفع کرد؟
  • آیا من به افسردگی بعد از ترک محرک شیشه مبتلا شده ام؟

جواب این سوالات و سوالات مشابه در این مقاله گنجانده شده است. صرف 5 دقیقه از زمان طلایی شما برای خواندن این مقاله، اطلاعات نگفته زیادی را بیان می کند.

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

افسردگی در دوره ترک شیشه چیست؟

در طول سم زدایی شیشه، بدن برای سازگاری با شرایط جدید نیاز به تغییرات گسترده دارد. زیرا در دوره اعتیاد به دلیل تاثیر شیشه روی اعمال، رفتار و ادراکات وضعیت روحی روانی فرد نیز تغییر پیدا کرده است. سازگار شدن بدن با عدم نبود شیشه موجب حالت های افسردگی می شود.

آیا می دانستید؟
انتقال دهنده های عصبی در مغز اساسا یاد می گیرند که به داروهایی که فرد مصرف می کند وابسته باشند. زمانی که این داروها حذف شوند، انتقال دهنده های عصبی ممکن است نداند چه عملکردی باید داشته باشد. این موضوع باعث ایجاد یا بدتر شدن علائم افسردگی می شود.

برای مثال:

سطح دوپامین در مغز می تواند با مصرف مزمن شیشه در مغز به شدت کاهش یابد و توانایی تجربه لذت را مختل کند. از آن جایی که مغز این مواد شیمیایی تسکین دهنده درد و سرخوشی را تولید نمی کند، ممکن است با توقف مصرف شیشه، علائم افسردگی بعد از ترک شیشه ظاهر شود.

افسردگی بعد از ترک شیشه چیست؟

علائم افسردگی بعد از ترک شیشه رایج است و می تواند چالش برانگیز باشد.
شدت علائم روانی ترک تحت تاثیر عواملی مانند:

  • مدت زمان سوءمصرف شیشه
  • مقدار دوز مصرف محرک شیشه
  • وجود سایر بیماری های زمینه ای
  • استفاده از سایر مواد مخدر و محرک ها

بعد از آخرین دوز مصرفی تا پنج روزی طول می کشد تا شیشه به طور کامل از بدن خارج شود. حدود 4 تا 16 ساعت پس از مصرف آخرین دوز، خلق و خو به طرز چشمگیری تغییر می کند.

محرک شیشه هم سطح دوپامین را بالا می برد و هم گیرنده های دوپامین را در مغز از بین می برد. پس از قطع مصرف شیشه، ممکن است فرد نتواند احساس لذت کند. احساس افسردگی ممکن است زمانی که مغز تلاش می کند تا بدون شیشه عملکرد خود را انجام دهد، بروز کند. یعنی چیزهایی که قبلا باعث شادی فرد می شدند ممکن است با تداوم احساس افسردگی، جذابیت خود را از دست بدهند.
سایر علائم ترک روانی شیشه شامل:

  1. پارانوئید
  2. روان پریشی
  3. اضطراب
  4. تحریک
  5. افکار خودکشی
  6. کابوس های شفاف

این علائم می تواند شدید باشد و ممکن است برای هفته ها ادامه داشته باشد، اما با این حال احساس افسردگی می تواند بسیار طولانی تر باقی بماند.

رابطه بین محرک شیشه و افسردگی

مصرف طولانی مدت شیشه می تواند منجر به انواع مختلف اختلالات سلامت روان شود. به طور خاص افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که در بین افرادی که شیشه مصرف می کنند دیده می شود.
سوءمصرف شیشه به صورت مزمن همچنین می تواند منجر به اختلالات خلقی شیدایی و افسردگی شود.

آیا محرک شیشه می تواند باعث افسردگی شود؟

ارتباط قوی بین علائم افسردگی و استفاده از شیشه وجود دارد. مطالعات مختلفی نشان داده اند که زنان مصرف کننده شیشه تا 60% معیارهای اختلال افسردگی متوسط تا شدید را دارند و 40 % در محدوده خفیف افسردگی قرار گرفتند. سوءمصرف شیشه و افسردگی با هم می توانند چرخه ای از ناامیدی و سرخوشی ایجاد کنند. فرد مبتلا به افسردگی ممکن است از موادی مانند شیشه به عنوان راهی برای مقابله با علائم مرتبط با افسردگی استفاده کند. عکس این حالت یعنی زمانی که یک فرد در حال ترک شیشه است و یا شیشه را ترک کرده است، می تواند دچار افسردگی شود.

درمان افسردگی در حین سم زدایی و ترک شیشه

درمان اعتیاد به شیشه معمولا با یک فرایند سم زدایی جامع آغاز می شود. در مراکز درمانی، سم زدایی تحت نظارت پزشک انجام می شود که موجب کاهش علائم افسردگی و سایر علائم آزار دهنده ترک می شود. در طول سم زدایی، بیماران شیشه و سایر مخدر ها را از بدن خود حذف می کنند و به طور همزمان پزشکان علائم آزار دهنده و خطرناک ترک شیشه را درمان می کنند.پس از اتمام سم زدایی، بیماران وارد پروسه روان درمانی می شوند تا به درمان اعتیاد شیشه بپردازند. هنگامی که افسردگی نیز وجود دارد، درمانگر باید آسیب روانی ناشی از شیشه را بررسی کند و به بیماران کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه با علائم افسردگی بدون مصرف شیشه کنار بیایند.

آیا می دانستید؟
با درمان و سم زدایی تحت نظارت پزشک و روانشناس در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی می توان افسردگی را به راحتی مدیریت و درمان کرد.

درمان افسردگی بعد از ترک شیشه در کلینیک کیمیای رهایی
افسردگی یکی از علائم سندروم پس از ترک حاد است. ترک بدون نظارت پزشک و روانشناس در خانه می تواند افسردگی را بدتر کند. بیمارانی که در حال ترک شیشه در منزل هستند، افسردگی را در طول دوره ترک تجربه خواهند کرد. همچنین این افسردگی بعد از ترک شیشه نیز با آن ها باقی می ماند.
افسردگی همزمان با اعتیاد شیشه می تواند در نتیجه درمان تداخل داشته باشد. به همین دلیل است که پیدا کردن یک مرکز معتبر که توانایی درمان تشخیص دوگانه (افسردگی و اعتیاد به شیشه) داشته باشد، که هم اعتیاد به مواد مخدر و هم اختلالات سلامت روان را به طور همزمان بررسی کند، مهم است.

کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی با بهره مندی از متخصصین مجرب و روان شناسان حرفه ای درمان تشخیص دوگانه را انجام می دهند و از این رو بهترین روش را برای درمان افسردگی بعد از ترک شیشه به کار می گیرند.

آیا می دانستید؟
افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که در بین افرادی که از شیشه یا مت آمفتامین استفاده می کنند، دیده می شود. خوشبختانه درمان با تشخیص دوگانه موفقیت آمیز است.


درمان افسردگی بعد از ترک محرک شیشه در خانه

یک کلام: افسردگی بعد از ترک شیشه در خانه درمان نمی شود!اگر تمایل دارید که فریب شعارهای فریبنده را بخورید، باید بگوییم با سلامت خود بازی می کنید! افسردگی چیزی نیست که به راحتی از آن عبور کنید. برخی از ویژگی های افسردگی مانند گوشه گیری، بی انگیزه بودن و ناامید بودن، بهبودی را بدون کمک حرفه ای دشوار می کند.
اعتیاد به مواد مخدر و افسردگی همزمان می تواند احتمال رفتارهای آسیب زننده به خود و افکار خودکشی را افزایش دهد. درمان ترکیبی که از داروهای موثر، درمان شناختی-رفتاری و برنامه روان شناسی پشتیبان استفاده می کند، می تواند این نگرانی ها را برطرف کند و شانس بهبودی هر دو اختلال را افزایش دهد.


مقاله در یک نگاه
استفاده از شیشه منجر به افسردگی میشود که عکس آن هم صحیح است یعنی افسردگی ممکن است منجر به رفتارهای پرخطر مانند سوءمصرف شیشه شود. در حالی که زندگی با اعتیاد به شیشه و افسردگی به صورت همزمان می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رویکرد درمانی مناسب می توان هر دو را مدیریت کرد.
تلاش برای درمان افسردگی بدون بهره بردن از یک رویکرد درمان مبتنی بر شواهد اغلب ناموفق است. افرادی که با اعتیاد شیشه دست و پنجه نرم می کنند ممکن است از شیشه برای رفع علائم افسردگی استفاده کنند. بنابراین درمان موفق بر مبنای تشخیص دوگانه کلیدی بین این دو اختلال است.

اگر به طور همزمان با افسردگی و ترک شیشه مبارزه می کنید، به یک تیم حرفه ای نیاز دارید تا پشتیبان شما در این مبارزه باشد. کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی درمان هر دو اختلال را ارائه می دهد. کافیست با ما تماس بگیرید.


برای شروع زندگی دوباره از امروز شروع کنید.

منابع مقاله:

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید