کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترک اعتیاد با داروهای گیاهی؟ درست یا غلط؟

ترک اعتیاد با داروهای گیاهی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که عبارت  ” دارو گیاهی برای ترک اعتیاد ”  را شنیده اید و در مورد درست یا غلط بودن آن شک دارید، با ما همراه باشید. در این راهنما از سایت کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی اطلاعات کامل و دقیقی در مورد درست یا غلط بودن ترک اعتیاد با داروهای گیاهی ارائه خواهیم داد.  ممکن است شما هم شنیده باشید که برخی از افراد در حین ترک اعتیاد می گویند که برای ترک اعتیاد یک دارو، به دارو گیاهی دیگری اعتیاد پیدا کردم! اما این مشکل از کجا نشات می گیرد؟ در ادامه این متن نکاتی مهم را ارائه خواهیم داد. در نظر داشته باشید که برای دستیابی به سلامتی کامل و پاک شدن بدن از هر گونه مواد مخدر باید از روش های استاندارد و تخصصی بهره ببرید تا معضل پیچیده اعتیاد درمان شود. با ما همراه باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله می خوانید

آیا ترک اعتیاد با گیاهان دارویی امکان پذیر است؟

اگر شما هم به دنبال ترک اعتیاد با گیاهان دارویی هستید و به دنبال روشی قطعی و 100 درصدی برای خلاصی از این بیماری خانمان سوز با مصرف گیاهان دارویی می گردید، پس باید بگوییم که اشتباه می کنید! این که بخواهید تنها با مصرف داروی گیاهی و بدون استفاده  از هیچ یک از روش های استاندارد دیگر برای رهایی از اعتیاد اقدام نمایید، پس مسیر سختی در پیش دارید!

اگر بخواهیم به طور خلاصه و مفید بگوییم که آیا دارو گیاهی برای ترک اعتیاد اثر بخش است یا خیر؟ جواب این است که، دارو گیاهی تنها یکی از روش ها برای رهایی از علائم اعتیاد و کاهش عوارض ترک آن است.

آیا می دانید که:

  1. علائم جسمی و روحی که پس از قطع یا کاهش مصرف رخ می دهد، بستگی به این دارد که چه موادی قرار است ترک شود. برای مثال علائم ترک مواد توهم زا یا مواد مخدر با یکدیگر متفاوت است. علائم ممکن است شامل اضطراب، خستگی، تعریق، استفراغ، افسردگی، بی خوابی، تشنج و توهم باشد که درمان آن شامل مراقبت های روانشناسی، حمایتی و همچنین داروهای خاص برای رفع علائم و جلوگیری از عوارض است.
  2. داروي گیاهی می تواند برای تسکین موقت علائم ذکر شده در بالا برای بیماران درگیر با اعتیاد مفید واقع شود. فردی که در حال ترک مواد مخدر است بسیار بی قرار و پر خاشگر می شود، از این رو باید با کمک راهکارهایی وضعیت رفتاری و جسمی فرد را بهبود بخشید که مصرف داروی گیاهی یکی از راهکار ها برای رهایی از علائم اعتیاد و ثبات خلق است.

در ادامه این بخش به معرفی انواع گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد می پردازیم.

انواع گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد را می شناسید؟

در این بخش انواع دارو گیاهی برای ترک اعتیاد ارائه شده است که دانستن آن خالی از لطف نیست. برای خواندن صبور باشید.

  1. ترک اعتیاد با اسپند
  2. ترک اعتیاد با فلفل
  3. ترک اعتیاد با سکنجبین
  4. ترک اعتیاد با افتیمون (کاسنی)
  5. ترک اعتیاد با زنجبیل
  6. ترک اعتیاد با نعناع
  7. ترک اعتیاد با گیاه گل ساعتی
  8. ترک اعتیاد با اسطوخودوس
  9. ترک اعتیاد با سنبل الطیب
  • ترک اعتیاد با گل مینا
  • ترک اعتیاد با پوست درخت بید
  • ترک اعتیاد با شقایق نعمان
  • ترک اعتیاد با زرشک

اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم به یک طومار ختم می شود!

سوال؟

ممکن است با خود بگویید که تاکنون داروهای گیاهی زیادی برای ترک اعتیاد روانه بازار شده است اما هیچ یک به اندازه کافی برای کاهش عوارض ناشی از ترک اعتیاد موثر نبوده اند. چرا؟

سوال شما کاملا به جا است، همان طور که در بالا ذکر شد داروهای گیاهی تنها یکی از اقدامات کمکی برای رهایی از علائم اعتیاد است و باید در کنار متد های دیگر مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند مثمر ثمر باشد. داروی گیاهی قرار نیست که برای ترک اعتیاد یا رهایی از علائم ترک معجزه کند. این که در برخی از سایت ها تبلیغات زیادی در مورد داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد را مشاهده می کنید دلیل بر صحت بیانات آن ها نیست. (توجه داشته باشید که گیاهان دارویی برای کاهش علائم و عوارض ناشی از ترک اعتیاد است و تا حدی می تواند این علائم را کاهش دهد اما باعث ترک اعتیاد نمی شود).

در ادامه در مورد برخی از انواع دارو گیاهی برای ترک اعتیاد که سروصدای زیادی در بین عطاران کرده است، توضیحاتی خلاصه ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

آیا ترک اعتیاد با اسپند امکان پذیر است؟

یکی از ده ها دارو گیاهي برای ترک اعتیاد که احتمالا به گوش شما هم خورده است، اسپند است. ترک اعتیاد با اسپند یک گزینه در دسترس برای افرادی است که تصمیم گرفته اند از داروهای گیاهی برای درمان بیماری خود استفاده کنند؛ اما اینکه قرار باشد به تنهایی و با کمک اسپند تمامی علائم ترک را از بین ببرید، پس سخت در اشتباه هستید و ممکن است آسیب های جدی کلیوی و کبدی را به بدن خود وارد کنید.

نکاتی مهم درباره ترک اعتیاد با اسپند:

  • اسپند برای درمان علائم ترک اعتیاد مناسب است اما اثرات قطعی آن هنوز ثابت نشده است و به هیچ عنوان نباید خودسرانه استفاده شود.
  • دانه اسپند دارای آلکالوئیدهای بسیاری است که اکثر آنها مشتق شده از تریپتوفان و آنترانیلیک اسید است. آلکالوئیدهای بتا نظیر هارمین و هارمالین قسمت اعظم ترکیبات فعال موجود در اسپند را تشکیل می‌دهند. از این رو مصرف متوسط اسپند سبب سندروم های عصبی و گوارشی شده و مصرف بیش از حد آن سمی و کشنده است. از این رو نباید به صورت خودسرانه از اسپند برای رهایی از علائم ترک اعتیاد استفاده کرد. از طرفی جویدن اسپند موجب مسمومیت و یا حتی مرگ به دلیل مسمومیت می شود.

 در نظر داشته باشید که در کنار مصرف دارو گیاهی برای ترک اعتیاد باید برای رهایی از این معضل با کلینیک ترک اعتیاد معتبر و پزشک حاذق مشورت کرد تا به طور کنترل شده و تخصصی اعتیاد فرد درمان شود.

برای داشتن تجربه ترک ایمن و بدون خطر با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۹۲۷۲89  /  ۰۲۱-۶۶۹۳۱۹۴۸ 

آیا ترک اعتیاد با فلفل تنها یک شعار است؟

قرص فلفل نوع دیگر دارو گیاهی برای ترک اعتیاد است که در عطاری ها به عنوان قرص فلفل یا قرص دوغی شناخته می شود. پودر فلفل قرمز بیشترین ترکیب فرموله شده در این قرص است.

نکات مهم در زمینه ترک اعتیاد با فلفل:

  • ترک اعتیاد با قرص فلفل برای ترک علائم ترک ممکن است موثر واقع شود اما به طور علمی اثرات آن هنوز مشخص نشده است.
  • برخی از افراد سودجو ممکن است در ترکیبات این قرص از بنزودیازپین، ترامادول و یا ضد افسردگی های سه حلقه ای، گچ، پودر چوب و … استفاده کنند.
  • استفاده از داروهای شیمیایی در قرص فلفل مانند ترامادول سبب اعتیاد به این ماده خواهد شد که در نتیجه منجر می شود که مصرف کننده میلی به ترک اعتیاد نداشته باشد و همچنان به مصرف ادامه دهد.

در نظر داشته باشید که استفاده از داروی گیاهی برای کنترل علائم ترک اعتیاد تنها یکی از راهکار ها است. بهره مندی از خدمات تخصصی کلینیک های ترک اعتیاد به شما کمک کرده تا اصولی تر و تخصصی تر از اعتیاد رهایی یابید. کلینیک ترک اعتیاد کیمیایی رهایی با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان حرفه ای و خبره به شما کمک کرده تا با روش های اصولی اقدام به ترک اعتیاد کنید و علائم ترک را به راحتی تسکین دهید.

ترک اعتیاد با افتیمون (کاسنی وحشی) امکان پذیر است؟

افتیمون نوع دیگر دارو گیاهی برای ترک اعتیاد است که امروزه نام آن زیاد به گوش می خورد. افتیمون که از عصاره کاسنی وحشی تهیه شده برای پاکسازی بدن به کار می رود و تمایل فرد به مواد مخدر را کاهش می دهد.

نکات مهم در زمینه ترک اعتیاد افتیمون:

  • افتیمون دارای مقداری مورفین طبیعی می باشد که مصرف خودسرانه آن نه تنها سبب کاهش اعتیاد به مخدرهای مورفینی نمی شود، بلکه اعتیاد فرد را نیز بیشتر می کند.

برای اینکه با روشی اصولی اعتیاد درمان شود و عوارض ناشی از ترک آن کاهش یابد به کلینک ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید و براساس دستور و نسخه پزشک قدم به قدم پیش بروید. مصرف خودسرانه داروی گیاهی برای ترک اعتیاد شما را نه تنها به سمت هدف نزدیک نمی کند بلکه ممکن است عوارض ناخوشایندی نیز برای شما به همراه داشته باشد.

هشدار در خصوص داروهای گیاهی ترک اعتیاد

انواع دارو گیاهی برای ترک اعتیاد که در ایران رواج دارند شامل سه دسته است:

  1. داروهای گیاهی دست ساز
  2. داروهای گیاهی وارداتی
  3. داروهای گیاهی به شکل گیاه

داروی گیاهی دست ساز

ترک اعتیاد با گیاهان دارویی دست ساز که هیچ نظارتی بر ترکیبات فرموله شده آن نیست به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از این قرص های گیاهی دست ساز قرص فلفل می باشد که در بالا تشریح شد.

داروی گیاهی وارداتی

داروهای گیاهی وارداتی مانند داروی دتای هندی یا دراگون که از خارج کشور وارد می شود نیز اثرات جانبی شدید دارد زیرا قرص دتا دارای ماده ای به نام میراگنین است که سبب سمیت کبد شده که بسیار کشنده است و همچنین روی عملکرد کلیه و سیستم عصبی تاثیر منفی می گذارد و به شدت اعتیاد آور است. عموما عطاری ها دتای هندی دست ساز به فروش می رسانند که تبعات شدید جسمی و روانی به دنبال دارد.

داروی گیاهی به صورت گیاه

داروی گیاهی برای ترک اعتیاد که به صورت گیاهی عرضه می شود نیز اثرات جانبی خود را به همراه دارد، نمونه این گیاهان اسپند است که سمیت بالایی داشته و جویدن یا بلعیدن آن موجب کند شدن ضربان قلب شده و مصرف خودسرانه سبب مرگ می شود.

عوارض ترک اعتیاد با دارو گیاهي را می شناسید؟

آیا می دانستید که ترک اعتیاد با داروهای گیاهی نیز عوارضی به دنبال دارد؟! در این بخش شایع ترین عوارض دارو گیاهی برای ترک اعتیاد را برای شما شرح می دهیم:

اگر هر فردی که درگیر بیماری اعتیاد است به صورت خودسرانه به سمت مصرف داروهای گیاهی برود، نه تنها اعتیاد را درمان نمی کند بلکه با عوارض بیشتری نیز مواجه می شود که آن ها هم نیاز به درمان دارد. برای کاهش دوره درمان اعتیاد و کاهش عوارض ناشی از ترک بهتر است با متخصصین این امر پیش بروید و کار را به کاردان بسپارید.

عوارض ترک اعتیاد با گیاهان دارویی چیزی نیست که شما نشنیده باشید. دارو گیاهی برای ترک اعتیاد اگر به صورت غیراصولی مصرف شود و یا در مصرف آن ها افراط شود، خود سبب اعتیاد و عوارض جانبی بی شماری می شود.

شایع ترین عوارض ترک اعتیاد با داروی گیاهی در زیر اشاره شده است:

  • اعتیاد شدید به داروهای گیاهي
  • اختلالات ذهنی و توهمی به دلیل مصرف داروهای گیاهی
  • اختلالات سیستم بدن و تداخل دارویی

در ادامه هر یک را به طور خلاصه شرح می دهیم.

  1. اعتیاد شدید به داروهای گیاهی دست ساز بدون مجوز از عوارض ترک اعتیاد با گیاهان

برخی از انواع دارو گیاهی برای ترک اعتیاد که بعضی از سایت ها یا عطاری ها تبلیغ می کنند ممکن است مورفین داشته باشد که این ماده باعث ایجاد اعتیاد شدید می شود و ترک آن ها زمان زیادی لازم دارد.

 برای مثال دیونین (اتیل مرفین) که برخی از فروشندگان داروهای گیاهي از آن به عنوان معجزه برای ترک اعتیاد نام می برند، از مشتفات مورفین است که با مصرف آن اعتیاد فرد به این دارو بیشتر شده و فرد مجبور است دوز این دارو را به تدریج بالا ببرد.

پس اگر به دنبال روشی برای ترک اعتیاد هستید، تنها در خانه و با دارو گیاهی نمی توانید از این معضل رهایی یابید شما نیاز دارید تا توسط متخصصین مرکز ترک اعتیاد از نظر جسمی و روانی پاکسازی شوید تا بتوانید از این معضل نجات یابید.

  1. اختلالات ذهنی و توهم اثر دیگر عواض داروی گیاهی دست ساز بدون مجوز

از دیگر عوارض ترک اعتیاد با گیاهان دارویي می توان به اختلالاتی مانند توهم اشاره کرد. برای مثال تاتوره گیاهی است که در عرفان سرخپوستی نیز آن را به عنوان گیاه توهم زا می شناسند! مصرف این گیاه سبب توهم، نداشتن کنترل حرکات بدن، اختلالات تکلم و بینایی و … می شود.

 در برخی از موارد فروشندگان از اعتماد افراد سواستفاده کرده و از این ماده به عنوان داروی ترک اعتیاد یاد می کنند و آن را به عنوان محرکی برای جبران ضعف و سستی بدن معرفی می کنند. بنابراین مصرف این ماده نه تنها اعتیاد را درمان نکرده بلکه مشکلات دیگری را نیز اضافه می کند.

  1. اختلالات سیستم بدن و تداخل دارویی از دیگر عوارض داروی گیاهی ترک اعتیاد

استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک انواع داروی گیاهی برای ترک اعتیاد نتیجه ای جز گرفتاری بیشتر نیست! مصرف داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک نه تنها بیماری فرد را درمان نکرده بلکه ممکن است سبب اختلال در عملکرد سیستم کبدی، کلیوی، عصبی و قلبی عروقی شود و همچنین روی خلق و خوی فرد تاثیر منفی بگذارد.  

  • از دیگر عوارض داروی گیاهي برای ترک اعتیاد می توان به تداخل دارویی اشاره کرد. اگر میزان ترکیبات به کار رفته در دارو گیاهی برای ترک اعتیاد براساس دوزهای مشخص و استاندارد نباشد ممکن است با سایر داروها تداخل ایجاد کند و سبب خواب آلودگی، سرگیجه و دیگر عوارض ناخوشایند جسمی و روانی شود. عوارضی مانند عارضه های گوارشی و زخم معده، اختلالات خلقی و رفتاری، کاهش حافظه و پرخاشگری شدید از جمله پیامدهای منفی است که به دلیل مصرف خودسرانه و بدون نظارت و تجویز پزشک از مصرف گیاهان دارویی ایجاد می شود.

نکته مهم: تاکنون هیچ دارو گیاهی برای ترک اعتیاد معرفی نشده است که بتواند به سرعت و بدون کمک هیچ روش دیگری باعث درمان اعتیاد شود.

نتیجه گیری از ترک اعتیاد با گیاهان دارویی

عوارض ترک اعتیاد شامل اضطراب، بد خلقی، تحرک پذیری شدید عصبی و … می باشد که افراد برای رهایی از این علائم مجدد به سمت مصرف مواد مخدر روی می آورند.  یکی از راه کارهایی که برای کاهش عوارض ترک اعتیاد پیشنهاد می شود استفاده از دارو گیاهی برای ترک اعتیاد می باشد. ترک اعتیاد با گیاهان دارویی از قدیم الایام به عنوان یک گزینه کمک درمانی پیش روی افراد درگیر اعتیاد بوده است.

همان طور که بیان شد ترک اعتیاد با گیاهان دارویی تنها یکی از روش های کمکی برای کاهش علائم ترک اعتیاد است و برای اینکه بتوانید با کمترین درد و خماری بر این معضل فائق آیید بهتر است از کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد کمک بخواهید. پس از این رو ترک اعتیاد با طب سنتی یکی از روش های بی خطر و کم هزینه برای کاهش درد و پرخاشگری در دوره ترک اعتیاد است که در کنار یک مرکز ترک اعتیاد بهترین نتیجه را برای شما فراهم می کند.

همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از گیاهان دارویی براساس تجربیات فردی یا گزارشات موردی انجام می گیرد و اگر برخی از افراد به دلیل استفاده از یک داروی خاص به نتیجه مطلوب دست یافته اند به این معنی نیست که می توان نتیجه را به همه جامعه تعمیم داد.

به خاطر داشته باشید که دارو گیاهی برای ترک اعتیاد قادر نیست به تنهایی فرد را از اعتیاد نجات دهد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ترک اعتیاد یک فرایند چند وجهی است، یعنی نه تنها باید جسم شما از وجود مواد مخدر پاک شود، بلکه روان شما نیز به پاکسازی نیاز دارد. از این رو یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر و حرفه ای می تواند با روش های اصولی و استاندارد اعم از (روان شناسی، روان شناختی و تجویز داروهای مجاز و…)  فرد را تشویق به ترک اعتیاد کند و با مدیریت اصولی علائم ترک اعتیاد را کاهش دهد.

نکته مهم: ترک اعتیاد با روش های غیراستاندارد و بدون نظارت پزشک نتیجه ای در بر نداشته و انگیزه و امید فرد بیمار را برای ترک اعتیاد از بین می برد.

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید