کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر هروئین بر رابطه زناشویی: زهر اعتیاد، عشق را می‌کشد!

تاثیر هروئین بر رابطه زناشویی

مطمئنا اعتیاد به هروئین می تواند منجر به پیامدهای منفی روی بدن و روان فرد شود. اثرات اعتیاد هروئین می تواند شامل بیماری های جسمی، روانی و از دست دادن حرفه و شغل باشد. همچنین هروئین بر رابطه زناشویی نیز تاثیر می گذارد. اعتیاد به هروئین می تواند میل جنسی را کاهش دهد، اما با این حال برخی از افراد بر این باورند که مصرف مواد اعتیادآور مانند هروئین یا تریاک و … می تواند میل جنسی را افزایش دهد. در این بین کدام درست است؟ برای اینکه در مورد تاثیر هروئین بر رابطه زناشویی اطلاعات کافی به دست آورید، این مقاله را مطالعه کنید. با خواندن این مقاله می توانید با انواع راهکار درمانی برای کاهش تاثیر هروئین روی میل جنسی آشنا شوید.

تاثیر هروئین بر رابطه زناشویی

مطالعات متعددی در مورد مصرف هروئین انجام شده است و بسیاری از این مطالعات به این نتیجه رسیده اند که اختلال عملکرد جنسی، از جمله میل جنسی کم، اختلال نعوظ و اختلال ارگاسم در مصرف کنندگان هروئین رایج است. علاوه بر این فرد مصرف کننده، ممکن است با فرد دیگری غیر از همسر خود ارتباط جنسی برقرار کند، که این امر به منزله خیانت حساب شده و پیامد منفی روی رابطه زناشویی دارد. زیرا همسر فرد دیگر تمایلی به برقراری رابطه زناشویی با فرد خیانت کار ندارد.


هروئین چگونه بر رابطه زناشویی تاثیر می گذارد؟

  1. تغییرات بیوشیمیایی در بافت غدد برون ریز
  2. تغییرات بیوشیمیایی بر سیستم غدد درون ریز
  3. تغییرات در عملکرد نوروترنسمیترها مغزی و تاثیر بر سلامت روان
  4. ترکیبی از این عوامل.

برای مثال:
هورمون لوتروپین “Luteinizing Hormone (LH)” که از هیپوفیز آزاد می شود، بر ترشح تستوسترون (هورمون مردانه) تاثیر می گذارد. با مصرف هروئین در عملکرد هورمون LH تغییراتی ایجاد شده و در نتیجه سبب کاهش سطح تستوسترون می شود. زمانی که هورمون مردانه کم ترشح شود، میل جنسی کاهش یافته و توانایی در نعوظ و ارگاسم نیز دچار اختلال می شود.

تاثیر جسمی هروئین بر رابطه زناشویی

شاید افراد به اشتباه تصور کنند که در هنگام مصرف هروئین، عملکرد جنسی آن ها افزایش پیدا کرده است، اما مصرف هروئین در طول زمان وابستگی و تحمل ایجاد می کند. یعنی با ایجاد تحمل و فروکش کردن اثرات هروئین، فرد دچار زود انزالی و کاهش میل جنسی و در نهایت بی میلی جنسی می شود.

تاثیر روانی هروئین بر رابطه زناشویی

جنبه روانی پیامدهای مصرف هروئین در رابطه عاطفی و خلق و خو نمایان می شود. زمانی که فرد به هروئین اعتیاد پیدا می کند، خلق و خوی او ثبات ندارد و بی قرار یا پرخاشگر می شود. این فاکتور سبب کاهش رابطه احساسی و در نتیجه کاهش رابطه زناشویی می شود. همچنین فردی که درگیر اعتیاد هروئین است، قادر به تصمیم گیری و قضاوت صحیح نیست، در نتیجه ممکن است با فرد معتاد دیگر و یا فردی که هنگام استعمال مواد او را ملاقات کرده است، رابطه جنسی برقرار کند. رابطه جنسی غیر از شریک زندگی، پیامد منفی روی رابطه زناشویی دارد. استرس و اضطراب که به دنبال مصرف هروئین رخ می دهد، از دیگر عوامل روانی تاثیر گذار در رابطه زناشویی است. استرس می تواند کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد و مانع از یک رابطه رضایت بخش برای طرفین شود. این عوامل در نهایت منجر به کاهش رابطه زناشویی می شود.

کلینیک کیمیای رهایی یکی از مراکز معتبر در زمینه ترک هروئین است. برای مطالعه بیشتر در مورد ترک هروئین در این مرکز می توانید مقاله بهترین روش ترک هروئین را مشاهده بفرمایید.

تاثیر هروئین روی میل جنسی

علاوه بر تغییرات بیوشیمیایی که هروئین در بدن ایجاد می کند، عوامل زیر نیز سبب کاهش میل جنسی به دنبال مصرف هروئین می شوند:

  • بسیاری از افرادی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنند، تغییرات شخصیتی را تجربه خواهند کرد که به طور مثال شامل، بی تفاوتی نسبت به سرگرمی و علایق گذشته است. این علاقه می تواند مرتبط به رابطه زناشویی نیز باشد.
  • علاوه بر این، اعتیاد به هروئین اغلب بر وضعیت عاطفی فرد تاثیر می گذارد و منجر به چالش های زیادی در رابطه عاطفی و احساسی فرد می گردد. همین موضوع نیز می تواند بر میل جنسی و سطح انرژی فرد تاثیر گذاشته و در نتیجه باعث کمبود میل جنسی شود.

تاثیر هروئین بر عملکرد فرد در طول رابطه جنسی

علاوه بر اینکه هروئین سبب کاهش میل جنسی می شود، می تواند بر توانایی فرد در طول رابطه جنسی نیز تاثیر بگذارد. به طور مثال می تواند باعث اختلال نعوظ در مردان شود. علاوه بر این، مصرف هروئین می تواند رسیدن به ارگاسم را برای زنان و مردان دشوارتر کند.
به طور کلی، بیشتر افرادی که از مواد اعتیادآور مانند هروئین، کوکائین و الکل استفاده می کنند، در معرض خطر اختلال عملکرد جنسی هستند.

اعتیاد به هروئین می تواند منجر به بیماری های مقاربتی شود؟

خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی با اعتیاد رابطه مستقیمی دارد. این موضوع به چند دلیل زیر اتفاق می افتد:

  • اولا بسیاری از مواد اعتیادآور مانند هروئین از طریق یک سوزن مشترک تزریق می شوند، که خطر بیماری های مقاربتی را از طریق خون افزایش می دهند.
  • مصرف هروئین می تواند منجر به تصمیم های هیجانی و اشتباه شود که ممکن است به رابطه جنسی محافظت نشده ختم گردد.
    در هر صورت مصرف هروئین، شانس ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد.

باور غلط در مورد افزایش توانایی جنسی به دنبال مصرف هروئین

قبلا تصور بر این بود که مردان بعد از مصرف هروئین، عملکرد جنسی بالایی را تجربه می کنند و می توانند یک رابطه رضایت بخش داشته باشند، اما این تصور کاملا غلط است. زیرا همان طور که بالاتر بیان شد، هروئین سبب کاهش ترشح هورمون مردانه می شود.

پیامدهای دراز مدت رابطه جنسی پرخطر به دنبال مصرف هروئین

زمانی که فرد با شریک زندگی خود رابطه زناشویی برقرار نکند، به سراغ روابط پرخطر می رود. ادامه چنین سبک زندگی ناسالمی، خطرات بی شماری برای فرد در پی دارد که شامل:

  1. بیماری های مقاربتی
  2. آسیب های جنسی
  3. آسیب های روانی
  4. قطع ارتباط جنسی به دلیل (سه مورد بالا)
  5. مشکلات عاطفی و عدم داشتن رابطه زناشویی

درمان مشکلات روابط زناشویی ناشی از مصرف هروئین در کیمیای رهایی

اگر رابطه عاطفی و زناشویی شما به دلیل مصرف هروئین تحت تاثیر قرار گرفته است، اکنون باید برای درمان اقدام کنید. در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی، متخصصین و روان شناسان حرفه ای ما با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی و کمک به شما هستند.
با توجه به اینکه افراد قبلا فکر می کردند که بعد از ترک خودسرانه، مجددا قدرت عملکرد جنسی سابق خود را به دست می آورند، اما امروزه این تفکر رد شده است. افرادی که به صورت خودسرانه اقدام به ترک هروئین در خانه می کنند و از خدمات روان شناسی مانند زوج درمانی و… کمک نمی گیرند، اختلال نعوظ و مشکلات ارگاسم آن ها درمان نمی شود. پس بهترین روش ترک هروئین و کاهش مشکلات رابطه زناشویی در کلینیک ترک کیمیای رهایی می تواند کمک کننده باشد. در زیر به برخی از این روش های درمانی اشاره شده است:

برنامه های درمان ترک اعتیاد (سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع، درمان نگه دارنده)

  • مشاوره خانواده
  • زوج درمانی (مشاوره رابطه زناشویی- مشاوره روابط عاطفی)
  • روان شناختی
  • روان شناسی پشتیبان

آنچه در آخر باید بدانید.
عوارض مصرف هروئین به خوبی بر همگان اثبات شده است، شایع ترین پیامد مصرف این ماده مخدر، وابستگی و اعتیاد روانی و فیزیکی است. علاوه بر تمامی این عوارض، نباید از تاثیر هروئین بر رابطه زناشویی نیز غافل بود. همچنین اگر فرد مصرف کننده بعد از مدتی اقدام به ترک خودسرانه کند، علائم ترک بروز می کنند، این علائم شامل “بی قراری، گشاد شدن مردمک ها، آبریزش بینی، کاهش مایعات بدن، انقباض شدید عضلانی، گرفتگی پاها و شکم، استفراغ، اسهال، ناتوانی در خواب و افزایش فشار خون و همچنین انواع اختلال جنسی است”.
مرکز کیمیای رهایی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در زمینه های مختلف از جمله درمان روابط زناشویی و ترک اعتیاد از آن ها کمک بگیرید. خوانندگان گرامی، شما می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همچنین سایر راه های ارتباطی با مشاورین این مرکز برای شما فراهم شده است.

منابع مقاله:

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید