کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترک قرص ب2 : دفع سریع و سم زدایی بدن از قرص b2 + مشاوره

ترک بوپرنورفین (قرص ب2)

قرص بوپرنورفی یا ب2 چیست؟

ترک مواد مخدر به تنهایی و بدون کمک دارویی از قبیل قرص بوپرنورفین امکان پذیر نیست. برای بازگشت به زندگی سالم و به دور از مواد مخدر باید از رویکردهای درمانی ترکیبی استفاده شود که درمان دارویی، مشاوره و روان درمانی و حمایت خانواده و دوستان شامل می شود.

قرص بوپرنورفین یک داروی آگونیست افیونی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان اعتیاد مواد افیونی (OUD) به عنوان یک درمان دارویی کمکی (MAT) تایید شده است. این دارو به شکل قرص به بیماران تجویز می شود و برای درمان عوارض مواد افیونی در کلینیک های معتبر کاربرد دارد. قرص بوپرنورفین به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای ترک اعتیاد مواد افیونی استفاده می شود. با استفاده از این دارو به شما کمک می شود تا از علائم بیماری خود شفا می کنید و علائم بیماری خود را تحت کنترل کنید. اما باید توجه داشت که قرص بوپرنورفین به طور فقطات برای درمان این بیماری نیست و باید با روش های درمانی دیگری همراه استفاده شود.

بوپرنورفین در دسته روش درمان دارویی کمکی (MAT) قرار دارد که این متد یک روش درمان برای کنترل علائم و نشانه های محرومیت از مواد افیونی القا شده با کمک آگونیست های مواد افیونی است. این روش درمانی با استفاده از داروهایی که علائم محرومیت از مواد افیونی را کنترل می کنند به بیماران کمک می کند تا از مصرف مواد افیونی خود جلوگیری کنند.

بنابراین برای ترک اعتیاد مواد افیونی باید از رویکردهای درمانی ترکیبی استفاده شود که درمان دارویی، مشاوره و روان درمانی و حمایت خانواده و دوستان شامل می شود. قرص بوپرنورفین یک داروی آگونیست افیونی است که به شکل قرص به بیماران تجویز می شود و برای درمان عوارض مواد افیونی در کلینیک های معتبر کاربرد دارد. این دارو به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای ترک اعتیاد مواد افیونی استفاده می شود. اما باید توجه داشت که قرص بوپرنورفین به طور فقطات برای درمان این بیماری نیست و باید با روش های درمانی دیگری همراه استفاده شود.

اشکال مختلف قرص بوپرنورفین

سم زدایی با قرص بوپرنورفین مزایای متعددی برای بیماران مبتلا به مواد افیونی دارد همچنین این روش کمک کننده افرادی هستند که با متادون درمان نشده اند. قرص بوپرنورفین به شکل های دارویی مختلفی فرموله شده است که در زیر برخی از اشکال آن ها را بیان می کنیم.

  • قرص زیر زبانی بوپرنورفین / نالوکسان
  • قرص زیر زبانی بوپرنورفین (سابوتکس)
  • تزریق بوپرنورفین
  • کاشت بوپرنورفین

قرص زیر زبانی بوپرنورفین/ نالوکسان از دو دارو بوپرنورفین به همراه نالوکسان تشکیل شده است. نالوکسان برای جلوگیری از سو مصرف به این ترکیب اضافه می شود. در افرادی که سابقه سو مصرف بوپرنورفین به صورت تزریقی را دارند مصرف این قرص ترکیبی توصیه نمی شود و باید از قرص بوپرنورفین (سابوتکس) استفاده کنند.

ویدیو معرفی کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی و خدمات این مرکز
پخش ویدیو

آشنایی بیشتر با بوپرنورفین

قرص بوپرنورفین چگونه عمل می کند؟

همان طور که بیان شد قرص بوپرنورفین به عنوان درمان نگه دارنده برای ترک اعتیاد مواد افیونی تجویز می شود. بوپرنورفین آگونیست مواد افیونی است و با اتصال به گیرنده های افیونی در سلول های مغزی سبب فعال کردن اثراتی مشابه با مواد افیونی می شود اما اثرات آن به مراتب کم تر از مواد مخدر می باشد.
اما
سو مصرف آن می تواند سبب وابستگی شود که در این صورت بازگیری قرص بوپرنورفین باید انجام شود.

آیا می دانستید؟
بوپرنورفین و متادون برخلاف مواد افیونی کامل اعتیاد ایجاد نمی کنند اما وابستگی جسمی و روانی که فرد به این داروها پیدا می کند سبب می شود تا عملکرد بدن بدون این داروها طبیعی نباشد و وسوسه مصرف در افراد پدیدار می شود.

اما چگونه قرص بوپرنورفین سبب وابستگی می شود؟

سلول های مغزی یا نورون ها با کمک انتقال دهنده های عصبی اطلاعات را دریافت و ارسال می کند. انتقال دهنده های عصبی از طریق اتصال روی گیرنده های نورون ها سبب جابه جایی پیام می شوند. یک نوع از این گیرنده ها، گیرنده های اپیوئیدی (افیونی) نام دارد. زمانی که انتقال دهنده های عصبی به این گیرنده های اپیوئیدی متصل شود سبب ترشح اندروفین و دوپامین می شود.

  • هورمون اندروفین سبب افزایش هوشیاری فرد می گردد 
  • هورمون دوپامین موجب افزایش احساس لذت می شود.

مواد مخدری که مصرف می شود، جای این انتقال دهنده های عصبی را گرفته و از این رو در فرایند دریافت و ارسال پیام اختلال ایجاد می کند و نقش انتقال دهنده را بازی کرده و سبب ترشح مقدار زیادی دوپامین و اندروفین می شوند.

اما

قرص بوپرنورفین ابتدا مواد مخدر افیونی را که به گیرنده های افیونی در سلول های مغز چسبیده اند را جدا می کند و سپس خود بوپرنورفین به این گیرنده ها متصل می شود. از آن جایی که اثرات قرص بوپرنورفین کم است از این رو موجب ترشح مقدار کمی دوپامین و اندروفین می شود و به تدریج موجب می شود تا عملکرد نورون های مغزی و انتقال دهنده های عصبی به حالت قبل برگردد.

بازگیری با بوپرنورفین چیست؟

به صورت عامیانه واژه بازگیری به معنی سم زدایی است اما از آن جایی که سم زدایی مفهوم کنترل علایم ترک را به خوبی منعکس نمی کند از این رو در متون علمی جدید از واژه (بازگیری) یا (بازگیری طبی) استفاده می شود. بازگیری فرآیندی است که در طول آن علائم ناشی از ترک اعتیاد ماده مخدر توسط دارو کنترل می شود. بازگیری با بوپرنورفین به این معنی است که از داروی شبه افیونی “بوپرنورفین” برای درمان و کاهش عوارض مصرف مواد استفاده می شود.

اصطلاحات به کار رفته برای این نوع درمان شامل “درمان نگه دارنده با داروهای اپیوئیدی (شبه مخدر)”، “درمان جایگزین با داروهای اپیوئیدی ” و “بازگیری” است.

اصطلاح درمان جایگزین:

به این امر اشاره دارد که مصرف مواد افیونی در این روش قطع نمی شود بلکه به منظور کاهش آسیب و عوارض مصرف مواد، ماده افیونی آسیب زا با یک داروی اپیوئیدی مجاز و تایید شده جایگزین می شود.

اصطلاح درمان نگه دارنده:

بر این امر تاکید دارد که این روش درمانی یک فرایند طولانی مدت است که در آن در بیمار با استفاده از داروهای افیونی مانند بوپرنورفین و متادون تحت درمان قرار می گیرد. درمان نگهدارنده با داروهای اپیوئید یا افیونی به تجویز طولانی مدت داروهای آگونیست گیرنده های اپیوییدی با هدف کاهش مصرف مواد افیونی غیرقانونی گفته می شود.

بازگیری با قرص بوپرنورفین برای چه افرادی مناسب است؟

بازگیری با قرص بوپرنورفین برای تمامی افراد گزینه درمانی مناسبی نیست. پزشک ابتدا سوالاتی در مورد تاریخچه پزشکی و مدت زمان مصرف از فرد می پرسد و در صورت صلاح دید روش درمانی بازگیری با قرص بوپرنورفین را توصیه می کند.

اقداماتی که پزشک قبل از شروع بازگیری با قرص بوپرنورفین انجام می هد عبارتند از:

  1. بررسی وضعیت سلامتی فرد
  2. انجام آزمایشات روتین و آزمایشات ادرار
  3. آزمایشات تخصصی تر برای افراد دارای سو مصرف شدید مواد مخدر افیونی
  4. آزمایشات تخصصی کبد

در صورتی که پزشک بعد از معاینه فیزیکی و انجام آزمایشات تشخیص بدهد که بازگیری با قرص بوپرنورفین برای بیمار کم خطر است، این روش را برای درمان ترک اعتیاد به وی توصیه می کند.

عوارض جانبی شایع سم زدایی با قرص بوپرنورفین عبارتند از:

  1. یبوست، سردرد، تهوع و استفراغ
  2. سرگیجه، خواب آلودگی و خستگی
  3. تعریق و خشک شدن دهان
  4. درد و گرفتگی عضلات
  5. اختلالات خواب
  6. تب، لرزش
  7. تپش قلب
  8. تاری دید یا گشاد شدن مردمک چشم
  9. اختلال در توجه و یادگیری

برخی از جدی ترین عوارض بوپرنورفین عبارتند از:

  1. ناراحتی تنفسی یا دیسترس تنفسی
  2. نارسایی غدد آدرنال کلیوی
  3. خارش، درد، تورم و آسیب عصبی
  4. درد در محل تزریق
  5. سندروم محرومیت نوزادان

در چه شرایطی قرص بوپرنورفین اعتیاد آور است؟

ترک بوپرنورفین به این بستگی دارد که فرد بیمار در چه شرایطی به آن مبتلا شده است. در صورتی که فرد مبتلا به اعتیاد تحت نظارت پزشک نباشد و به صورت مدیریت شده با برنامه ترک اعتیاد پیش نرود، احتمال شکست در درمان وابستگی به قرص بوپرنورفین زیاد است. شرایط زیر سبب وابستگی به قرص بوپرنورفین می شود که علائم ترک بیشتری را نیز بروز می دهد.

  • افرادی که به طور هم زمان از بوپرنورفین و مخدر استفاده می کنند ممکن است به دلیل ترکیب اثرات ناشی از این دو دچار سو مصرف با بوپرنورفین شوند.
  • افرادی که از دستور پزشک جهت مصرف بوپرنورفین تخطی کرده اند و به صورت خودسرانه بوپره مصرف می کنند.
  • افرادی که به صورت ناگهانی مصرف قرص بوپرنورفین را قطع کرده اند.
  • افرادی که داروی بوپرنورفین را بدون تجویز و نظارت پزشک از عطاری ها تهیه می کنند.

اعتیاد به قرص ب 2

قرص زیر زبانی ب2

اوردوز ب2

قرص ب2 مخدری با درصد اعتیادزایی بالا است که مانند سایر مواد افیونی مانند هروئین و … سبب وابستگی و اعتیاد می شود.

قرص ب2 می تواند سبب اوردوز و یا حتی مرگ شود. در صورت مصرف بیش از حد در صورت طولانی مدت فرد به احساس نشئگی نمی رسد و باید مقدار بیشتری مصرف کند. 

خطرات اوردوز با این مواد مخدر در کمین شما است.

علائم اعتیاد به قرص B2 یا بوپرنورفین

در این بخش برخی از شایع ترین و جدی ترین علائم اعتیاد به قرص b2 را برای شما شرح می دهیم.
برخی از شایع ترین علائم اعتیاد به قرص بوپرنورفین عبارتند از:

  1. یبوست، سردرد، تهوع و استفراغ
  2. سرگیجه، خواب آلودگی و خستگی
  3. تعریق و خشک شدن دهان
  4. درد و گرفتگی عضلات
  5. اختلالات خواب
  6. تب، لرزش
  7. تپش قلب
  8. تاری دید یا گشاد شدن
  9. مردمک چشم
  10. اختلال در توجه و یادگیری

برخی از جدی ترین علائم اعتیاد به بوپرنورفین عبارتند از:

  1. ناراحتی تنفسی یا دیسترس تنفسی
  2. نارسایی غدد آدرنال کلیوی
  3. وابستگی و اعتیاد به بوپرنورفین
  4. خارش، درد، تورم و آسیب عصبی
  5. درد در محل تزریق
  6. سندروم محرومیت نوزادان

نشانه های فرد معتاد به بوپرنورفین

  • افرادی که به طور هم زمان از بوپرنورفین و مخدر استفاده می کنند ممکن است به دلیل ترکیب اثرات ناشی از این دو دچار سو مصرف با بوپرنورفین شوند.
  • افرادی که از دستور پزشک جهت مصرف بوپرنورفین تخطی کرده اند و به صورت خودسرانه بوپره مصرف می کنند.
    افرادی که به صورت ناگهانی مصرف قرص بوپرنورفین را قطع کرده اند.
  • افرادی که داروی بوپرنورفین را بدون تجویز و نظارت پزشک از عطاری ها تهیه می کنند.

آیا علائم ترک بوپرنورفین را می شناسید؟

در این بخش علائم بازگیری قرص بوپرنورفین را شرح می دهیم.
علائم ترک بوپرنورفین یا بازگیری بوپرنورفین مشابه علائم ترک هروئین است اما با این حال شدت علائم بوپرنورفین خفیف تر است. پس از قطع مصرف طولانی مدت قرص بوپرنورفین برخی از عوارض جانبی جسمی و روانی که ممکن است تجربه شود در زیر ارائه شده است:

  1. سردرد
  2. حالت تهوع
  3. عادت خواب نامنظم
  4. نوسانات خلقی
  5. اضطراب
  6. عرق سرد
  7. خمیازه کشیدن
  8. خروپف
  9. بروز علائم آنفولانزا
  10. درد عضلانی
  11. اسهال و استفراغ

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله قرص بوپرنورفین چیست؟ درمان با قرص B2 چگونه است؟ مطالعه کنید

بهترین روش ترک بوپرنورفین 

در این بخش علائم بازگیری قرص بوپرنورفین را شرح می دهیم.

علائم ترک بوپرنورفین یا بازگیری بوپرنورفین مشابه علائم ترک مخدر ها است اما با این حال شدت علائم بوپرنورفین خفیف تر است. پس از قطع مصرف طولانی مدت قرص بوپرنورفین برخی از عوارض جانبی جسمی و روانی که ممکن است تجربه شود در زیر ارائه شده است:

  1. سردرد
  2. حالت تهوع
  3. عادت خواب نامنظم
  4. نوسانات خلقی
  5. اضطراب
  6. عرق سرد
  7. خمیازه کشیدن
  8. خروپف
  9. بروز علائم آنفولانزا
  10. درد عضلانی
  11. اسهال و استفراغ

ترک قرص ب2 یا بوپرنورفین چند روز طول می کشد؟

زمان بندی علائم بعد از بازگیری قرص بوپرنورفین به شرح زیر است:

  • 72 ساعت اول: علائم جسمی در بدترین و شدیدترین حالت خود هستند.
  • هفته اول: درد بدن، نوسانات خلقی و بی خلقی به مرور رفع می شوند.
  • هفته دوم: افسردگی شایع ترین نشانه است.
  • ماه اول: افسردگی و تمایل شدید به مصرف مواد (حساس ترین برهه)

آیا می دانستید

اگر درمان و ترک بوپرنورفین تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد انجام شود ، شخص این علائم را تجربه نخواهد کرد.

برای ترک قرص ب2 چکار کنیم؟

فرایند درمان و سم زدایی بوپرنورفین بسته به وضعیت بیمار متفاوت است اما به طور معمول رویکرد درمانی به این صورت است که پزشک دوزهای کمتری از داروی بوپرنورفین را برای مدتی مشخص تجویز می کند.  در ادامه بهترین راه ترک بوپرنورفین شرح داده شده است:

مراحل ترک بوپرنورفین

 

کلیدی ترین راهکار در بازگیری یا ترک بوپرنورفین چیست؟

بهترین روش ترک بوپرنورفین کلید اصلی برای درمان طولانی مدت بازگیری بوپرنورفین، مراقبت و حمایت طولانی مدت است. بسته به وضعیت بیمار قبل و بعد از ترک اعتیاد و اهداف وی، روش های درمانی خاصی باید تعیین شود که این درمان ها از یک فرد تا فرد دیگر ممکن است بسیار متفاوت باشد.

درمان یا ترک بوپرنورفین

نحوه مصرف بوپرنورفین برای کمک به ترک اعتیاد

  • برای شروع درمان با بوپرنورفین باید حداقل 12 تا 24 ساعت از مصرف مواد مخدر گذشته باشد و بیمار در مراحل اولیه ترک باشد.
  • با کمک بازگیری با قرص بوپرنورفین بیمار پس از قطع یا کاهش مصرف مواد مخدر افیونی دیگر تمایلی برای مصرف ندارد و همچنین عوارض جانبی کمی را تجربه می کند. در صورت لزوم و با توجه به شدت عوارض جانبی ممکن است دوز قرص بوپرنورفین کم و یا زیاد شود.
  • با توجه به اینکه قرص بوپرنورفین انتشار طولانی مدت در بدن دارد لذا با صلاح دید پزشک ممکن است میزان مصرف قرص B2 به جای مصرف روزانه به یک روز در میان تغییر کند.
  • مدت زمان بازگیری با قرص بوپرنورفین متناسب با نیازهای هر بیمار طراحی شده است و در برخی از موارد ممکن است درمان با قرص ب 2 به صورت طولانی مدت انجام شود. برای جلوگیری از عوارض باید بازگیری با قرص B2 حتما زیر نظر پزشک معتبر انجام شود.

درمان اعتیاد به روش بازگیری با قرص بوپرنورفین در زنان باردار یا شیرده

درمان نگه دارنده با متادون درمان انتخابی اعتیاد به مواد مخدر در زنان باردار است. در طبقه بندی FDA بوپرنورفین جزء گروه C طبقه بندی شده است. اگرچه در بعضی از مطالعات بوپرنورفین با دوزهای (0.4 تا 24 میلی گرم در روز) در زنان حامله مشکل خاصی ایجاد نکره است.

اقدامات احتیاطی هنگام مصرف قرص بوپرنورفین

هنگام مصرف بوپرنورفین باید اقدامات احتیاطی زیر انجام شود.

  1. از مصرف قرص بوپرنورفین بدون تجویز پزشک اکیدا خودداری شود.
  2. از داروهای مخدر، الکل، داروهای آرامش بخش استفاده نشود زیرا ترکیب این مواد با ترکیبات فرموله شده در بوپرنورفین می تواند منجر به عوارض شدید و یا حتی مرگ شود.
  3. قبل از شروع روش سم زدایی با بوپرنورفین اطلاعات در مورد هر گونه بیماری زمینه ای و داروی مصرفی باید با پزشک در میان گذاشته شود.
  4. در صورت بارداری یا قصد بارداری قبل از شروع سم زدایی با بوپرنورفین باید این موضوع به پزشک اطلاع داده شود.

کلینیک ترک بوپرنورفین کیمیای رهایی

مرکز ترک بوپرنورفین کیمیای رهایی با برخورداری از کارشناسان متخصص و حرفه ای یکی از مراکز معتبر جهت ترک اعتیاد می باشد. این مرکز جهت ترک بوپره یا بازگیری بوپرنورفین از متدهای درمانی مکمل استفاده می کند تا با یک برنامه اصولی بتواند علائم ترک بوپرنورفین را تسکین دهد و وابستگی روانی را نیز مدیریت کند. به عبارتی در این مرکز متخصصان با ارزیابی همه جانبه از بیمار، درمان ساختار یافته ای ارائه می دهند که ترکیبی از روش های درمانی زیر است و می توان آن را سریعترین روش برای ترک بوپرنورفین دانست:

  • ارزیابی
  • برنامه درمانی منحصر به فرد
  • درمان فردی
  • مدیریت موردی
  • جلسات درمان گروهی
  • درمان های جایگزین
  • درمان جامع نگر
  • درمان دارویی
  • مراقبت و حمایت طولانی مدت

سوالات رایج کاربران در مورد ترک بوپرنورفین

در این بخش برخی از سوالات رایج کاربران در مورد سم زدایی یا بازگیری قرص بوپرنورفین را بیان می کنیم:

1. بوپرنورفین چگونه از بدن دفع می شود؟

بوپرنورفین در ادرار و مدفوع متابولیزه می شود. نالوکسان در کبد متابولیزه شده و از طریق ادرار دفع می گردد. در افراد مبتلا به بیماری های کبدی با درجات متوسط تا شدید نیمه عمر بوپرنورفین و نالوکسان به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

2. نیمه عمر بوپرنورفین چقدر است؟

بوپرنورفین ها توانایی کمی برای عبور از سد خونی مغزی دارند از این رو اثرات آن ناچیز است. نیمه عمر بوپرنورفین از سه ساعت پس از تجویز داخل وریدی و 28 تا 37 ساعت پس از مصرف زیر زبانی است. نیمه عمر دارو عبارت است از زمانی که غلظت پلاسما یک دارو به نیمی از مقدار خود برسد.

3. چه مدت زمانی باید بعد از مصرف مواد افیونی، بوپرنورفین استفاده شود؟

به طور معمول 12 – 24 ساعت بعد از آخرین استفاده از مواد مخدر افیونی فرد بیمار مجاز به مصرف بوپرنورفین است. مدت زمان دقیق بسته به نوع ماده مخدر افیونی دارد.

4. آیا اگر به صورت تصادفی قرص بوپرنورفین قورت داده شود؛ چه اتفاقی می افتد؟

بلع قرص بوپرنورفین هیچ تاثیری ندارد. در صورت بلع، دارو از طریق معده یا روده جذب خون نمی شود.

5. مدت زمانی که باید قرص بوپرنورفین در زیر زبان باقی بماند چقدر است؟

نتایج مطالعات نشان داده است که مدت زمان “فراهم زیستی” قرص بوپرنورفین زیر زبانی تقریبا 30 دقیقه است. البته قرار گرفتن قرص زیر زبانی بوپرنورفین به مدت 3 الی 5 دقیقه نیز همان نتایج را دارد. باقی ماندن قرص در بزاق سبب افزایش بیش از حد “فراهم زیستی” دارو می شود. فراهم زیستی درصدی از دارو است که در گردش خون وارد می شود.

6. چرا پزشک قرص بوپرنورفین را تجویز می کند؟

بوپرنورفین یک آگونیست شبه افیونی است که این امر بدین معنا می باشد که گیرنده های مواد افیونی را فعال می کند. البته میزان فعال کردن گیرنده های افیونی به اندازه سایر مواد مخدر مانند هروئین نیست بلکه به اندازه کافی و خفیف اثرات شبه افیونی را برای تسکین علائم خماری و رفع ولع ایجاد می کند.

7. آیا بازگیری با بوپرنورفین سبب تسکین درد می شود؟

گیرنده های افیونی احساسات درد را کنترل می کنند. از این رو بوپرنورفین که به گیرنده های مواد افیونی می چسبد سبب تسکین درد بیماران می شود. علاوه بر این بوپرنورفین برای تسکین درد شدید افرادی که به مدت طولانی و به صورت شبانه روزی به ضد درد نیاز دارند و با سایر مسکن های دیگر درمان نمی شوند، کاربرد دارد.

8. چرا قرص بوپرنورفین به صورت زیر زبانی تجویز می شود؟

بازگیری با قرص بوپرنورفین روشی استاندارد برای ترک اعتیاد و تسکین درد است. بوپرنورفین یک آگونیست جزئی از گیرنده های مواد مخدر است که برای درمان اعتیاد مواد افیونی مانند ترامادول کمک کننده است. به دلیل متابولیسم و فراهم زیستی این دارو، به صورت زیر زبانی تجویز می شود.

9. آیا FDA بازگیری با قرص بوپرنورفین را تایید کرده است؟

سازمان غذا و داروی آمریکا بازگیری با قرص بوپرنورفین به همراه نالوکسان را به عنوان درمان کمکی برای ترک اعتیاد مواد افیونی تایید کرده است.

10. نام های متفاوت قرص بوپرنورفین یا نام های عامیانه آن چیست؟

Buprenorphine یا بوپرنورفین
قرص B2 یا قرص ب 2
Subutex  یا سوبوتکس
Suboxone  یا سوباکسون

11. آیا مصرف داروی گیاهی برای ترک قرص b2 اثر دارد؟

رژیم غذایی سالم جهت موفقیت درمان هنگام سم زدایی یا ترک بوپره موثر است. اما هیچ داروی جایگزین خانگی یا گیاهی شناخته شده ای وجود ندارد که بتواند در سم زدایی یا ترک بوپرنورفین موثر باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که مصرف خودسرانه داروهای گیاهی ممکن است شرایط جسمی بیمار را وخیم تر کند. با این حال استفاده از طب سنتی و تجویزهای طب سنتی توسط پزشک به عنوان کمک درمان برای پیشگیری از بروز علائم شدید نقش مهمی در درمان دارد. افراد که برای ترک بوپرنورفین تصمیم گرفته اند باید از کلینیک معتبر و پزشک حاذق جهت اجرای برنامه درمانی کمک بگیرند.

12. آیا قطع مصرف بوپرنورفین موجب بروز علائم ترک اعتیاد می شود؟

بعد از مصرف طولانی مدت بوپرنورفین ممکن است علائمی مشابه ترک داروی افیونی مانند مورفین، تریاک یا هروئین ایجاد شوند.

آنچه در انتها باید بدانید

بوپرنورفین یک داروی تجویزی به عنوان بخشی از درمان مواد مخدر افیونی استفاده می شود. اما گاهی اوقات به دلیل سوء مصرف بیمار ممکن است وابستگی به قرص بوپرنورفین ایجاد شود.  کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی با ارائه به روز ترین متدها و بهترین روش ترک بوپرنورفین، مسیر زندگی شما را سبز می کند. امید بر آن است که این مقاله توانسته باشد تاثیری روی دیدگاه شما در مورد ترک بوپرنورفین داشته باشد و جرقه ای برای اشتیاق فرد بیمار برای ترک اعتیاد ایجاد کند.

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید