کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترک PCP (فن سیکلیدین) : بهترین و سریعترین روش ترک PCP + مشاوره

ترک PCP (فن سیکلیدین)

بهترین روش ترک PCP: آیا برای رهایی و ترک ماده روان گردان PCP می خواهید 5 دقیقه زمان بگذارید. این زمان شاید کوتاه تر از آن چیزی باشد که تصور می کنید اما می تواند شما را برای رهایی از چنگال اعتیاد PCP کمک کند. در این مقاله ناگفته هایی در مورد PCP بیان شده است که به شما کمک می کند تا درمان و ترک PCP را سریع تر و با انگیزه زیاد آغاز کنید.

 فن سیکلیدین یا PCP چیست؟

فن سیکلیدین یا PCP – پی س پی در خالص ترین وضعیت خود یک پودر کریستالی سفید رنگ است که به راحتی در آب یا الکل حل می شود و طعم تلخ متمایزی دارد. البته در بازارهای سیاه، PCP حاوی آلاینده هایی است که سبب می شود رنگ آن از قهوه ای روشن تا تیره با قوام پودری متغیر باشد. فن سیکلیدین یک ماده توهم زا است و اثرات آرام بخش و بیهوشی دارد. افرادی که از PCP استفاده می کنند احساس خارج شدن از بدن و جدا شدن از محیط خود را تجربه می کنند. مصرف پی سی پی با اقدامات خشونت آمیز پرخاشگرانه، روان پریشی و خطر مرگ تصادفی همراه است از این رو می تواند تهدید کنده زندگی باشد. بعد از مصرف PCP فرد احساس جدا شدن از محیط و احساس تفکیک پذیری از جسم خود را دارد و ممکن است اقدامات خطرناکی انجام دهد.

PCP که در اصطلاح عامیانه به نام های (DUST) گرد، آرام بخش اسبی یا فیلی، ازن (Ozone)، سوخت راکت (rocket fuel) نیز شناخته می شود، و در اشکال مختلف به فروش می رسد. آیا برای رهایی از این ماده روان گردان وحشتناک آماده هستید، پس این مقاله را مطالعه کنید تا شاید تلنگری برای شما باشد.

ویدیو معرفی کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی و خدمات این مرکز
پخش ویدیو

تاریخچه و آشنایی بیشتر با ماده PCP (فن سیکلیدین)

گذری به سیر تاریخی فن سیکلیدین یا همان PCP

PCP یک ماده تغییر دهنده ذهن و روان است که ممکن است منجر به توهم در فرد شود (تحریف عمقی در درک فرد از واقعیت). به عبارتی این ماده به عنوان ماده ای توهم زا معرفی می شود که منجر به تحریف دید، رنگ، صداها، شخصیت فرد و محیط می شود. PCP در دهه 1950 به عنوان یک ماده بیهوشی وریدی ساخته شد، اما به دلیل عوارض جانبی عصبی جدی، تولید و استفاده از آن برای مصارف پزشکی در سال 1967 متوقف شد. به عبارتی زمانی که توهمات و تحریکات شنیداری، تفکرات غیر منطقی در بیماران ایجاد شد مصرف آن متوقف و ممنوع گشت. در نهایت در سال 1979 تولید قانونی PCP در ایالت متحده متوقف و ممنوع شد.

توجه داشته باشید که این ماده به صورت غیر قانونی در آزمایشگاه های مخفی به همراه ده ها داروی شیمیایی مشابه خیابانی ساخته می شود، بنابراین ممکن است عزیزان تان در صورت غفلت گرفتار گرد فرشته شوند.

نکته: در نظر داشته باشید که اگر بیماری که نسبت به مصرف PCP وابستگی پیدا کرده است به صورت خودسرانه و بدون یک برنامه درمان استاندارد اقدام به ترک نماید، نه تنها ممکن است علائم ترک برای وی آزار دهنده باشد بلکه ممکن است برای رهایی از علائم ترک، دوزهای بیشتری از PCP را مصرف کند.

PCP – پی سی پی چگونه مصرف می شود؟

روان گردان گرد فرشته به شکل قرص، کپسول و پودرهای رنگی موجود است که به صورت خوراکی یا از داخل بینی و همچنین کشیدنی مصرف می شوند.

استعمال فن سیکلیدین رایج ترین راه برای استفاده تفریحی است، شکل مایع فن سیکلیدین در واقع فرموله شده پایه گرد فرشته در اتر است. این حلال بسیار قابل اشتعال است.

PCP بیشتر به صورت پودر یا مایع فروخته می شود. برای استعمال پودر PCP معمولا از برگ گیاهان مانند نعناع، جعفری، پونه کوهی، ماری جوانا و یا با توتون سیگار استفاده می شود. PCP همچنین ممکن است با سرنگ به بدن تزریق شود. اثرات PCP می تواند 4 تا 6 ساعت در بدن باقی بماند.

نکته: نام های دیگرماده توهم زا PCP [گرد فرشته] است
ویدیو معرفی کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی و خدمات این مرکز
پخش ویدیو

عوارض مصرف فن سیکلیدین و لزوم ترک PCP

بسیاری از افراد باور دارند که یکی از خطرناک ترین مواد توهم زا که سوء مصرف و یا وابستگی شدید به همراه دارد، PCP یا همان گرد فرشته است.

عوارض رایج ناشی از مصرف PCPاثرات فیزیولوژیکی دوزهای کم تا متوسط PCP  
بی حسی اندام هاافزایش جزئی در تعداد تنفس
بی حسی و عدم حرکتافزایش فشار خون و ضربان قلب
اختلال در گفتار (گفتار مبهم و به هم ریخته)تنفس سطحی
عدم تعادل و هماهنگی در اندام ها یا احساس شناور بودنگر گرفتگی و تعریق زیاد
حرکات سریع و غیر ارادی چشم 
خونریزی چشم 
سردرگمی و گمراهی (حالتی شبیه خلسه) 
راه رفتن اغراق آمیز 
خیره شدن به یک نقطه (خیرگی بدون هدف) 
توهمات شنیداری 
تغییر اشکال هندسی و کج و معوج دیدن تصاویر 
فراموشی 
انقباض ماهیچه های بدن 
بی حسی اندام ها 
بی حسی و عدم حرکت 
اختلال در گفتار (گفتار مبهم و به هم ریخته) 
اثرات فیزیولوژیکی دوزهای بالا PCP   اثرات طولانی مدت مصرف PCP
کاهش فشار خون، ضربان قلب و تنفسلکنت زبان و مشکل در صحبت کردن
حالت تهوع و استفراغمشکل در استدلال و حافظه (فراموشی)
تاری دیداضطراب و افسردگی
آسیب به بافت ماهیچه (رابدومیولیز)افکار خودکشی
مهارت قضاوت و استدلال ضعیفانزوای اجتماعی و کناره گیری
بالا و پایین رفتن مردمک چشمفلاش بک به تجربیات سفر
آب ریزش بینی و چشم 
از دست دادن تعادل و سرگیجه 
خشونت 
خودکشی 
خصومت و دشمنی خشونت آمیز (اختلالات رفتاری) 
اضطراب حاد و احساس عذاب قریب الوقوع 
اختلالات خلقی شدید (افسردگی) 
پارانویا (شک و سوء ظن) 
تشنج، کما و مرگ 

آیا PCP اعتیاد آور است؟

  فن سیکلیدین ماده ی اعتیاد آور است و در بیشتر موارد منجر به وابستگی روانی، اشتیاق و رفتار اجباری برای سو مصرف PCP   می شود. افرادی که طولانی مدت از PCP   استفاده می کنند علائم زیر را گزارش داده اند:

  1. از دست دادن حافظه
  2. مشکلات گفتاری و یادگیری و اختلالات رفتاری
  3. افسردگی
  4. کاهش وزن تا یک سال پس از قطع مصرف PCP

فن سیکلیدین دارای اثرات آرام بخش است و تداخل آن با سایر داورهای ضد افسردگی سیستم عصبی مرکزی مانند الکل و بنزودیازیپن ها می تواند منجر به کما یا اوردوز شود.

علائم ترک ناگهانی فن سیکلیدین 

علائم ترک PCP  در صورتی که فرد به صورت خودسرانه و در منزل اقدام به ترک نماید می تواند بسیار خطرناک باشد.

  • افزایش دمای بدن
  • تشنج
  • انقباض عضلانی
  • بی قراری 
  • توهم
  • اسیدوز
  • افسردگی
  • از دست دادن حافظه
  • کاهش وزن
  • اختلال در عملکرد شناختی

با این حال، احتمال بروز این علائم و مدت آنها تا حد زیادی تحت تأثیر مدت زمانی است که بیمار از PCP استفاده کرده است. در صورتی که ترک PCP زیر نظر پزشک ماهر و باتجربه انجام شود، علائم ترک کاهش می یابد و بیمار به صورت ایمن از این ماده اعتیادآور رهایی می یابد.

بهترین روش ترک PCP و نحوه درمان یا کناره گیری از مصرف

اولین قدم برای خروج از این وضعیت و ترک مصرف PCP روش درمان حمایتی است. قطع ناگهانی مصرف PCP و بدون نظارت و تجویز پزشک می تواند سبب بروز علائم ترک شود و فرد در ترک آن شکست بخورد. هر کسی که به دنبال بهبودی و ترک می باشد باید بهترین روش ترک pcp که تحت نظارت پزشک و در یک مرکز مجهز است اقدام به ترک نماید.

همان طور که گفته شد، قطع مصرف PCP می تواند علائمی را در فرد ایجاد کند. با توجه به اینکه علائم ترک PCP  تهدید کننده زندگی نیست اما بهبودی از آن زمان می برد، بنابراین فرد باید مهارت های لازم جهت زندگی عاری از مواد مخدر را بیاموزد و برای این امر نیاز به حمایت دارد.

افراد زیادی که به فن سیکلیدین اعتیاد دارند، به ماده روان گردان LSD نیز وابستگی دارند. برای مطالعه بیشتر در مورد LSD و کشف ناگفته های آن کافیست مقاله های LSD چیست؟ و  ترک LSD را مطالعه کنید.

رویکرد درمانی مرکز ترک PCP کیمیای رهایی 

در مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی شناسایی عوامل زیر برای سازمان دهی یک طرح درمان مناسب و شخصی سازی شده امری مهم تلقی شده و به کار بسته می شود. این عوامل در زیر شرح داده شده است:

  • عوامل خطر عود
  • عوامل محرک وسوسه انگیز
  • شناسایی وضعیت اجتماعی، خانوادگی و شخصیتی فرد
  • معاینه و ارزیابی شرایط جسمی بیمار

بهترین و سریعترین روش ترک pcp که در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی انجام می شود به شرح زیر است:

  1. دارو ‌درمانی
  2. روان درمانی
  3. طب سوزنی
  4. طب سنتی
  5. رژیم درمانی
  6. خانواده درمانی
  7. گروه درمانی
  8. روان درمانی حمایتی ( روانشناس پشتیبان)
  9. هیپنوتیزم
  10. درمان های دوره ای و فالوآپ

علائم ترک PCP با روش های جدید درمانی توسط متخصص مرکز به خوبی کنترل و مدیریت می شود.

هشدار!

PCP ماده توهم زا خطرناک است که سبب توهمات شنیداری و دیداری می شود. عوارض شایع مصرف PCP شامل: توهم، هذیان، گیجی، افزایش فشار خون و ضربان قلب، بی حسی، اختلال در گفتار و … است. اما چگونه می توان از توهمات ترسناک رها شد؟ توهمات و هذیان های هراس آور نه تنها فرد مصرف کننده را بلکه اعضای خانواده را نیز می ترساند زیرا ممکن است فرد دست به اقدامات خطرناک مانند خودکشی یا قتل بزند. رویکرد درمانی که در کلینیک کیمیای رهایی ارائه می شود، نجات دهنده زندگی شما است، به شرطی که خودتان تصمیم بگیرید و با این کلینیک ترک pcp کیمیای رهایی تماس بگیرید.

نگفته هایی در مورد PCP

PCP در حال حاضر به شکل مایع زرد بیشتر در بازار عرضه می شود که از محبوبیت خاصی برخوردار است. اکثر مصرف کنندگان آن نوجوانانی هستند که سیگار را در مایع PCP غلتانده تا اثرات آن را تجربه کنند. مانند بسیاری از مواد توهم زا، قرار گرفتن در معرض PCP عمیقا بر ذهن اثر می گذارد. افرادی که از PCP استفاده می کنند در آینده بیشتر در معرض ابتلا به روان پریشی قرار دارند. همچنین براساس گزارشاتی که منتشر شده افزایش قابل توجهی از اعزام به اورژانس به دلیل مصرف PCP وجود داشته است و اکثر افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند بین 25 تا 39 سال سن داشتند. ما در این مقاله با بیان بهترین روش ترک PCP شما را در رهایی از این ماده توهم یاری می رسانیم به امیدی روزی که کسی در چنگال اعتیاد اسیر نشود.

سوالات رایج کاربران در مورد ترک PCP

در این بخش برخی از رایج ترین سوالات کاربران در مورد PCP  را مرور می کنیم.

  1. PCP در چه اشکالی موجود است و مزه، بو آن چگونه است؟

  • PCP در اشکال مختلفی از جمله: روغن، مایع، پودر، کریستال یا قرص عرضه می شود. رنگ آن بستگی به میزان خالص بودن PCP  دارد.
  • روغن PCP به رنگ زرد است و پودر خالص و کریستال های آن از سفید تا قهوه ای روشن متغیر است.
  • هر چقدر ناخالصی آن زیاد باشد، رنگ آن ممکن است تیره تر شود.
  1. PCP چگونه استعمال می شود؟

 PCP از طریق دود، بلعیدن یا تزریق مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین PCP   را می توان مانند سیگار مصرف کرد. هیچ روش مصرفی، استفاده از PCP  را ایمن نمی کند اما تزریق و به اشتراک گذاشتن لوازم مصرفی برای تزریق بسیار خطرناک است. زیرا ممکن است احتمال عفونت به ویروس مانند هپاتیت C یا HIV افزایش یابد یا رگ ها آسیب ببیند و آمبولی یا لخته خون ایجاد شود.

  1. PCP چه احساسی در فرد به وجود می آورد؟

PCP یک داروی مسکن و بیهوش کننده است و ممکن است احساساتی مانند شناور بودن یا بی حسی را برای فرد القا کند. PCP می تواند خلق و خوی فرد را به گونه ای تغییر دهد که انتظارش را نداشته باشد.

  1. آیا مصرف PCP با داروهای دیگر خطرناک است؟

استفاده همزمان PCP و الکل می تواند سبب از دست دادن هماهنگی و کنترل حرکات بدن شده و تنفس را سطحی و کند نماید.

  1. آیا مصرف PCP سبب اعتیاد می شود؟

بله مصرف PCP می تواند سبب اعتیاد فرد شود. این بدان معنا است که افراد با وجود آگاهی از پیامدهای منفی مصرف باز هم در استفاده از آن سماجت به خرج می دهند. بدن فرد همچنین می تواند نسبت به PCP تحمل ایجاد کند. این امر بدین معنی است که برای افزایش اثرات خوشایند PCP باید مقادیر بیشتری مصرف شود که همین موضوع تاییدی بر لزوم ترک PCP می باشد.

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید