کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ترک هروئین درخانه

ترک هروئین در خانه با سختی های زیادی همراه است. زیرا هروئین ماده مخدر قوی است که ترک آن به راحتی انجام نمی شود. اما چرا پزشکان و متخصصان اکیدا توصیه می کنند که ترک اعتیاد هروئین در خانه خطرناک است و منجر به خطراتی مانند مرگ می شود؟ در این مقاله در مورد عوارض ترک هروئین در منزل و مزایای ترک در کلینیک را بیان می کنیم.

مشکلات خود درمانی یا ترک اعتیاد در منزل

ترک هروئین در خانه و به تنهایی می تواند خطرناک باشد. اما مرکز ترک اعتیاد هروئین، جهت سم زدایی ایمن است. متخصصین برای شما داروهایی تجویز می کنند که علائم ترک را کاهش می دهد، بنابراین می توانید دوره ترک راحت تری داشته باشد.

  • ترک هروئین در خانه ممکن است به علائمی مانند استفراغ، تهوع و یا اشتها نداشتن منجر شود که می تواند برای فرد خطرناک باشد.
  • کم آبی به دنبال تهوع یا استفراغ یک مشکل جدی است که در مواردی منجر به عارضه در گردش خون و عملکرد قلب می شود.
  • ترک هروئین در منزل و به تنهایی می تواند یک فرایند خسته کننده با بروز علائم شدید باشد، بنابراین فرایند ترک را دشوار می کند.

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

مزایای ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد

امکانات سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد هروئین می تواند وضعیت سلامتی شما را کنترل کند و نتیجه پاکسازی هروئین از بدن را موثرتر می کند.

  1. در مرکز ترک اعتیاد، آزمایش های بالینی برای ارزیابی بدن جهت شناسایی آسیب های ناشی از مواد افیونی انجام می شود.
    در یک مرکز مراقبتی، برنامه درمانی شخصی برای هر فردی ارائه می شود.
  2. متخصصان پزشکی به صورت منظم، شما را تحت نظر دارند و اگر عوارض جانبی شدید یا خطرناکی را تجربه کردید، شما را درمان می کنند.
  3. مرکز ترک اعتیاد هروئین، همچنین برای اطمینان از بهبودی کامل شما، مشاوره و روان درمانی طولانی مدت را به کار می گیرد.
  4. کلینیک ترک اعتیاد، برای کمک به فرایند سم زدایی هروئین، داروهایی برای کمک به تسهیل روند ترک ارائه می دهد.
  5. در زمان ترک، مصرف آب و غذا ممکن است کاهش یابد که این می تواند منجر به کم آبی بدن و سایر عوارض شود.
  6. از دیگر مزایای ترک در مرکز ترک این است که گروه های حمایتی دارند که می توانید عضو شوید. با عضو شدن در این گروه ها می توانید از تجربیات افراد استفاده کنید و به دنبال مصرف مجدد نروید.
  7. کلینیک کیمیای رهایی یکی از مراکز معتبر در زمینه ترک هروئین است. برای مطالعه بیشتر در مورد ترک هروئین در این مرکز می توانید مقاله بهترین روش ترک هروئین را مشاهده بفرمایید.
  8. علت ممنوعیت ترک اعتیاد هروئین در خانه

    در زیر برخی از مهمترین دلایلی که ترک هروئین در منزل ممنوع است ارائه شده است:

    1. مشکلات زیر بنایی و به صورت اساسی حل نمی شود.
      ممکن است فرد در یک دوره کوتاه بعد از گذراندن سختی، احساس کند که ترک کرده است، اما به زودی به سمت مصرف می رود. همچنین به دلیل حل نشدن علت زمینه ای اعتیاد(مانند اختلالات سلامت روان، کمبود عزت نفس و …) سوءمصرف وجود دارد.
    2. نداشتن مهارت مدیریت استرس
      بسیار مهم است که فرد در موقعیت های استرس زا به خوبی وارد عمل شود. اگر فرد نتواند مدیریت استرس را در روند ترک اعتیاد انجام دهد، ممکن است دوباره به سمت هروئین سوق داده شود.
    3. کامل نشدن برنامه ترک هروئین
      ترک هروئین در خانه، مسیر سخت و پر چالشی دارد. اما برخی روش ها برای سم زدایی و پاکسازی هروئین از بدن مناسب نیست، برای مثال ممکن است هنوز مقداری ماده مخدر در خون باقی بماند که سبب بروز علائم ترک و خماری گردد.
    4. نداشتن مشاوره جهت افزایش انگیزه برای ساختن زندگی بدون اعتیاد
      فردی که دچار اعتیاد می شود، توانایی و دانش لازم برای مشاوره و انگیزه دادن به خود را برای ترک هروئین در خانه از دست می دهد.
      به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای ترک به مرکز ترک اعتیاد هروئین مراجعه می کنند تا از خدمات روانشناسی مانند (روان درمانی، درمان شناختی رفتاری، گروه درمانی و …) بهره مند شوند.
    5. افسردگی و اضطراب
      از دیگر مشکلات ترک هروئین در منزل، بروز افسردگی و اضطراب کنترل نشده است. این افراد از عوارض این دو اختلال خبری ندارند و نمی دانند که چه مشکلی برای زندگی آن ها ایجاد می کند.
    6. عدم صرفه جویی در زمان
      درمان اعتیاد هروئین در خانه نیاز به صرف زمان زیادی دارد. بنابراین این تصور که “با رفتن به مرکز ترک اعتیاد، زمان زیادی را از دست می دهم” اشتباه است. در مرکز ترک اعتیاد، زمان شما مدیریت می شود. در واقع در بازه زمانی منطقی بهترین نتیجه از ترک هروئین گرفته می شود.
    7. ترک اعتیاد در یک محیط ناامن
      برای موثر بودن روند ترک هروئین، مکان نیز مهم است. برای مثال شرایط محیطی از جمله محیط پر تنش یا پر محرک، روند ترک را کند و یا دشوار می کند.
    8. مصرف خودسرانه دارو
      ممکن است فرد در زمان ترک هروئین در خانه، از داروهای مختلفی برای تسکین علائم ترک استفاده کند. این مورد بسیار خطرناک است. زیرا ممکن است تداخل دارویی ایجاد شود و یا خطراتی مانند کما یا مرگ را به همراه داشته باشد.
    9. مصرف داروهای گیاهی و داروهای دست ساز
      داروهای گیاهی و داروهای دست ساز، سبب ترک اعتیاد هروئین نمی شود. در برخی موارد مصرف این داروها نیز منجر به بدتر شدن علائم ترک می شود.
      با توجه به اینکه امروزه شاهد هستیم که داروهای دست ساز برای ترک اعتیاد، در بازار زیاد است، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده اند. در این داروهای دست ساز از مواد افیونی استفاده می کنند که فرد تصور کند، حال عمومی بهتری دارد. اما غافل از این که، از مواد مخدر استفاده می کند.
    10. شکست در درمان اعتیاد هروئین در خانه
      اعتیاد یک بیماری جدی است که باید توسط متخصصین ماهر مدیریت شود. افرادی که به تنهایی اقدام به ترک هروئین در خانه می کنند، دیر یا زود با شکست مواجه می شوند.
      در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی، به وفور افرادی مراجعه می کنند که در ترک هروئین در منزل به مشکل خورده اند.

    زیاد دیده اید یا شنیده اید که “من به تنهایی در خانه ترک کردم و موفق شدم” یا “با فلان روش می توانی بدون درد و خماری، ترک کنی.” اما! پشت این صحبت ها چقدر حقیقت علمی نهفته است؟ ما به شما صراحتا می گوییم، هیچ!
    بسیاری از افرادی که برای دیگران نسخه ترک اعتیاد می پیچند، بعد از مدتی خود دوباره وسوسه مصرف پیدا می کنند. کافیست با خودتان رو راست باشید، آیا شما می توانید به تنهایی عملکرد مغز را تغییر دهید تا بدون مواد به کار خود ادامه دهد؟! اگر بله پس چطور برای بیماری دیابت این کار را انجام نمی دهید؟ ترک هروئین در خانه بدون درد و خماری شعاری بیش نیست. اگر افرادی را دیدید که این جمله را به شما گفتند، بدانید که آن ها برای رهایی از علائم ترک به مواد دیگری مانند متادون، ترامادول، شیره یا تریاک روی آورده اند. تا به تصور خودشان به تدریج نیز از این مواد رهایی یابند! اما نه تنها اعتیاد به هروئین آن ها درمان نمی شود بلکه مخدر دیگری نیز به آن اضافه شده است!

    چرا ترک هروئین در مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی؟

    به طور خلاصه، هر کدام از مشکلات ترک هروئین در خانه، به راحتی در مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی حل می شود. یعنی:

    1. مشکلات زمینه ای اعتیاد به طور کامل حل می شود.
    2. مهارت مدیریت استرس و مقابله با شرایط استرس زا به فرد آموزش داده می شود.
    3. برنامه ترک هروئین برای هر فرد به صورت شخصی و کاملا علمی انجام می شود.
    4. مشاوره و روانشناس حرفه ای از جنبه روان، فرد را برای ترک همیشگی آماده می کنند و عود مجدد را به صفر می رسانند.
    5. افسردگی و اضطراب در کلینیک ترک اعتیاد مدیریت می شود، تا این دو مورد سبب عود اعتیاد نگردد.
    6. در این مرکز فرد به صورت سرپایی ویزیت می شود و نیاز به بستری شدن نیست، بنابراین در زمان صرفه جویی می شود. 
    7. به دلیل تحت نظر بودن روند سم زدایی، تمامی علائم حیاتی بدن کنترل می شود.
    8. آزمایش های بالینی در شرایط کم آبی و یا علائم ترک شدید انجام می شود و با داروهای تجویزی این مشکلات برطرف می گردد.
    9. به دلیل بهره مندی از روش علمی، تداخل دارویی رخ نمی دهد و داروهای تجویز شده نیز تحت نظر هستند تا سبب اعتیاد نشوند.
    10. درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد موفقیت آمیز است و افراد در نهایت سربلند از این میدان مبارزه، بیرون می آیند.

    کلام آخر

    با توجه به تمامی مطالب گفته شده می توان دریافت که ترک هروئین در خانه باید تحت نظر پزشک و مشاوران متخصص انجام شود تا پروسه ترک به درستی و بدون بازکشت با کمترین عوارض طی شود.

    منابع مقاله:

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید