کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترک هروئین در خانه : سفری به اعماق درد و وحشت در خانه

ترک هروئین بدون دارو در منزل

مواد مخدر افیونی برای تسکین درد استفاده می شوند اما متاسفانه سبب وابستگی و اعتیاد نیز می شود. رویکردهای درمانی زیادی برای ترک هروئین استفاده می شود. برای مثال روش سنتی و یا گیاهی برای ترک هروئین در خانه، از روش هایی است که ممکن است توسط افراد به کار گرفته شود. برای اینکه در مورد درستی و یا نادرستی ترک هروئین بدون دارو در منزل آگاه شوید، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آیا ترک هروئین با طب سنتی امکان پذیر است؟

طب سنتی از قدیم الایام برای درمان بیماری ها و امراض مورد استفاده قرار می گرفته است. مواد مخدر مانند هروئین تغییراتی که در ساختار عملکرد مغز و مزاج فرد ایجاد می کند. براساس گفته های متخصصین طب سنتی هروئین سبب طبع گرم در بدن می شود. در صورت خماری طبع به سمت سردی می گراید و در نتیجه نیاز فرد به مصرف هروئین را افزایش می دهد. طب سنتی با تعدیل مزاج می تواند برخی از علائم ترک اعتیاد را “تسکین دهد”. اما واقعیت این است که ترک هروئین با طب سنتی و در منزل، بدون بهره مندی از دیگر رویکردهای درمانی، امکان پذیر نیست.

 

طب سنتی و گیاهی و تاثیر آن در ترک اعتیاد

طب سنتی چینی بیش از دو هزار سال است که در چین استفاده می شود. البته طب چینی که برای درمان اعتیاد به مواد افیونی مخدر استفاده می شود به 200 سال پیش برمی گردد. به طور کلی برخی از داروهای گیاهی توسط سازمان غذا و داروی دولت چین برای ترک اعتیاد تایید شده است.
اما اینکه داروی گیاهی مخصوص برای ترک هروئین مفید باشد، هنوز به طور قطع مشخص نشده است.

انواع داروهای گیاهی برای ترک هروئین

در زیر برخی از داروهای طب سنتی چینی که برای ترک مواد مخدر و (نه لزوما مخصوص هروئین) استفاده می شود را ذکر کرده ایم.
نکته: زمانی که در مورد مواد افیونی یا مواد مخدر صحبت می کنیم، هروئین را نیز شامل می شود.
جنسینگ:

  • برای پیشگیری از سوءمصرف و وابستگی به مواد افیونی
  • جلوگیری از عود و وابستگی طولانی مدت به مواد مخدر

مریم گلی:

  • اثرات بازدارندگی به خصوص برای ترک الکل

سینومنین (پودر عصاره ریشه سینومنیوم آکوم)

  • اثرات پیشگیرانه و درمانی در وابستگی مواد افیونی

کلینیک کیمیای رهایی یکی از مراکز معتبر در زمینه ترک هروئین است. برای مطالعه بیشتر در مورد ترک هروئین در این مرکز می توانید مقاله بهترین روش ترک هروئین را مشاهده بفرمایید.

خطرات ترک اعتیاد هروئین با گیاهان دارویی

مطالعه ای که توسط محققین انجام شده است، نشان داد که تقریباً همه داروهای گیاهی دست ساز و غیرقانونی توزیع شده برای درمان ترک مواد، حاوی حداقل یک ماده افیونی یا غیرقانونی بودند. این وضعیت نشان می دهد که شواهدی از تقلب وجود دارد و خطرات را برای مصرف کنندگان افزایش می دهد. افزایش آگاهی مردم، به ویژه هشدار دادن به آنها در مورد استفاده از چنین محصولاتی که توسط افراد سودجو برای درمان اعتیاد فروخته می شود، مهم است.

ترک هروئین در خانه و بدون دارو

هروئین ماده مخدر خطرناکی است که ترک آن دشوار است. برخی افراد به طور خودسرانه در خانه اقدام به ترک هروئین می کنند. این اقدام آن ها می تواند زندگیشان را به خطر بیاندازد. درد و خماری و علائم ترک هروئین در زمان ترک ایجاد می شود. همچنین وسوسه مصرف نیز در این دوره بسیار زیاد است؛ بنابراین ترک اعتیاد به هروئین در خانه اغلب با شکست مواجه می شود. برای اینکه بتوانید ترک موفقی بدون بازگشت اعتیاد داشته باشید کافیست تحت نظر پزشک و به روش اصولی این کار را انجام دهید.

بهترین روش ترک هروئین در منزل

روش های زیادی برای ترک اعتیاد به هروئین در خانه پیشنهاد می شود که البته اکثر آن ها با شکست مواجه می شود. علت شکست ترک هروئین در خانه بدون دارو این است که علائم ترک به قدری زیاد است که فرد برای کاهش و توقف این علائم مجددا به مصرف روی می آورد. اگر واقعیت را می خواهید بدانید این است که بهترین روش برای ترک هروئین مراجعه به مراکز تخصصی ترک اعتیاد است.

آنچه در انتها باید بدانید.
ترک هروئین با داروهای گیاهی یکی از روش های درمان است که باید تحت نظر پزشک انجام شود. ممکن است یک دارو گیاهی، با سایر داروهای مصرفی شما تداخل داشته باشد و موجب واکنش های شدید شود. پزشک شما که بهترین روش ترک هروئین را اجرا می کند، در مورد مصرف یا منع مصرف بهترین راهنمایی ها را ارائه می دهد. اما اگر قصد ترک هروئین بدون دارو در خانه را دارید، باید تحت نظر پزشک، اقدامات لازم جهت ترک انجام شود. استفاده از هر گونه روش سنتی برای ترک هروئین مستلزم این است که تحت نظر پزشک باشد.

منابع مقاله:

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید