کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افسردگی بعد از ترک گل : ترمیم مغز، رفع اضطراب، نوسانات خلقی و ...

افسردگی بعد از ترک گل

وقتی صحبت از شاهدانه یا cannabis به میان می آید، باورهای غلط زیادی خود را نشان می دهند. برای مثال برخی از افراد بر این باورند که کشیدن گل یا ماریجوانا منجر به اضطراب و افسردگی می شود، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که ماری جوانا کاملا بی ضرر است.
در این مقاله رابطه بین گل و افسردگی را بررسی می کنیم و سپس اجازه می دهیم خودتان در مورد افسردگی بعد از ترک گل تصمیم بگیرید.

علائم ترک ماریجوانا

علائم ترک گل معمولا با تاثیر قوی روی سیستم عصبی مرکزی همراه است. در صورت قطع ناگهانی افسردگی بعد از ترک گل ، اضطراب، تحریک پذیری، نوسانات خلقی و موارد دیگر بروز می کند.

تجربه ترک گل

تجربیات ترک گل به طور رایج در بین افراد به شرح زیر است:

  • علائم با اضطراب و افسردگی شروع می شود. این علائم می توانند هوس مصرف ماریجوانا را افزایش دهد. همچنین سردرد، حالت تهوع و استفراغ نیز بروز می کند. بی خوابی نیز می تواند در طول ترک ماریجوانا مشکل ساز شود.
  • علائم ترک ماریجوانا معمولا در عرض 2 روز به اوج خود می رسد و از یک تا چهار هفته ادامه می یابد. با این حال برخی از افراد ممکن است علائم را تا شش ماه تجربه کنند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اکثر کسانی که اقدام به ترک گل کرده اند، علائم ترک را تجربه می کنند، اما ممکن است تجربه علایم ترک گل از خفیف تا شدید باشد، در هر صورت شخص برای ترک مخدر گل نیاز به درمان پزشکی و روانشناسی دارد. اگر پس از ترک گل با علائم ترک دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است با متخصص با تجربه صحبت کنید و از آن ها کمک بگیرید.

تاثیر ماریجوانا روی مغز

زمانی که فرد گل/ ماریجوانا می کشد، THC (تتراهیدروکانابینول) موجود در ماری جوانا وارد خون می شود و سپس به مغز می رسد. THC به سلول های خاصی به نام گیرنده های کانابینوئیدی در مغز متصل می شود. این گیرنده ها در ناحیه هایی از مغز یافت می شوند که بر احساس لذت، تفکر، تمرکز، هماهنگی حرکت، ادراک حسی و زمانی تاثیر می گذارند.
ماده فعال THC می تواند در برخی از افرادی که از آن استفاده می کنند، اضطراب و پارانویا ایجاد کند. اگر فرد برای مدت طولانی اعتیاد به مخدر گل داشته باشد، ممکن است مغز او با حضور THC سازگار شده باشد . در نتیجه زمانی که فرد به طور ناگهانی اقدام به ترک اعتیاد ماریجوانا می کند، مغز با تولید دوپامین بیش از حد به این کمبود واکنش نشان می دهد. این کنش و واکنش های مغزی می تواند منجر به احساس اضطراب و افسردگی شود.

کلینیک کیمیای رهایی یکی از مراکز معتبر در زمینه ترک گل یا ماریجوانا است. برای مطالعه بیشتر در مورد ترک گل در این مرکز می توانید مقاله بهترین روش ترک گل یا ماریجوانا را مشاهده بفرمایید.

گیاه شاهدانه حاوی بیش از 400 ترکیب شیمایی است و حداقل 66 مورد از آن ها کانابینوئید هستن که می توانند منجر به علائم ترک ماری جوانا برای بسیاری از افراد شوند.

افسردگی و ماریجوانا

ترک اعتیاد مخدر ماریجوانا می تواند باعث بروز برخی اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب شود. این وضعیت به این دلیل رخ می دهد که در زمان ترک ماریجوانا سطح سروتونین در مغز به یکباره کاهش می یابد. سروتونین یک ماده شیمایی است که می تواند بر خلق و خو، اشتها و خواب تاثیر بگذارد. زمانی که شما در حال ترک هستید سطح سروتونین کاهش می یابد که می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.
افسردگی می تواند باعث احساس غم و اندوه و ناامیدی شود. این وضعیت معمولا با مشکلات خواب، خستگی، کاهش اشتها و در برخی موارد افزایش وزن همراه است. اگر فردی با مشکلات اختلال روان مانند افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کند، بهتر است قبل از ترک اعتیاد گل با مختصص سلامت روان مشورت کند. روان شناسان و روانپزشکان می توانند به درمان اختلالات روانی کمک کنند و علائم ترک را کاهش دهند.

آیا می دانستید؟
در زمان ترک اعتیاد مخدر گل ایمن ترین راه برای جلوگیری از مشکلات بالقوه سلامت روان این است که تحت نظر متخصص باشید. اگر مدتی است که مشغول مصرف گل هستید، در صورت ترک گل در خانه و یا به صورت ناگهانی دچار علائم ترک می شوید. برخی افراد دچار سندروم ترک ماریجوانا می شوند، یعنی اضطراب، افسردگی و حتی تشنج در این سندروم رخ می دهد.

اختلال اضطراب و ترک اعتیاد گل

اگر به طور ناگهانی و خودسرانه ترک اعتیاد گل انجام شود، اختلال اضطراب بروز می کند. اختلال اضطراب یعنی احساس ترس دائمی و غیر منطقی نسبت به موقعیت، اشیا، مصاحبه شغلی، حضور در جمع و … که باعث رنجش فرد می شود.

سایر مشکلات روانی ناشی از ترک اعتیاد گل
در زیر برخی از مشکلات روانی که فرد ممکن است در هنگام ترک ماریجوانا تجربه کند ذکر شده است:

  1. انزوا
  2. تحریک پذیری و بی قراری
  3. عصبانیت، خصومت و پرخاشگری

عدم ترک اعتیاد گل و مصرف طولانی مدت آن می تواند شدت علائم روانی ترک مخدر ماریجوانا را افزایش دهد.

عواقب سوءمصرف گل

عواقب منفی در ارتباط با هر مخدر و یا محرکی وجود دارد. مصرف گل نیز می تواند پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد که تهدید کننده زندگی است.

درمان افسردگی بعد از ترک گل

درمان افسردگی بعد از ترک گل در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی

معمولا ماریجوانا به اندازه مواد مخدری مانند هروئین یا کوکائین خطرناک نیست! اما خطر مصرف بیش از حد یا آسیب فیزیکی پایدار ناشی از این ماده را نمی توان نادیده گرفت. یک فرد معتاد به گل رفتارهای مخرب برای به دست آوردن ماده مصرفی خود می کند و پس از مصرف گل نیز رفتارهای پرخطر مانند سقوط از بلندی و یا پریدن از ماشین در حال حرکت ممکن است انجام دهد. برای اینکه فرد به راحتی و بدون آسیب های جدی بتواند فرایند ترک گل را آغاز کند بهتر است از یک کلینیک مجهز و استاندارد برای ترک اعتیاد ماریجوانا و افسردگی کمک بگیرد.

آنچه در آخر باید بدانید.
اگر از علائم ترک ماریجوانا رنج می برید، باید به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تجربه ترک گل به صورت ایمن انجام شود و علائم حیاتی شما تحت نظر قرار بگیرد. در صورتی که شما یا یکی از عزیزانتان نگران افسردگی بعد از ترک گل هستید، می توانید با کمک متخصصین کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی بهترین روش ترک اعتیاد ماریجوانا بدون افسردگی را آغاز کنید.

منابع مقاله:

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید