کلینیک کیمیای رهایی مرکز معتبر و مجاز برای درمان سوء مصرف مواد
لگوی سایت کیمیای رهایی (ترک اعتیاد)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترک کمیکال : ترک فوری و بدون عوارض کمیکال + مشاوره

مخدر کمیکال

اگر درگیر اعتیاد به کمیکال هستید و یا خانواده و یا دوستان شما با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال بهترین روش ترک کمیکال هستید می توانید از مطالب این مقاله جهت ترک کمیک کمک بگیرید.

کمیکال چیست؟

ماده کمیکال در دسته مواد توهم زا قرار می گیرد. البته این ماده شباهت زیادی نیز به خانواده مواد محرک مخصوصا حشیش و گل دارد. همچنین کمیکال یکی از محبوب ترین مواد توهم زا در بین افراد بوده و در میان جوانان رواج زیادی پیدا کرده است. ورود این ماده برای اولین بار به ایران توسط شخصی از اسرائیل اتفاق افتاد. با ورود کمیکال، این ماده مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و در راستای رواج این ماده توهم زا، ترک کمیکال به یک معضل تبدیل شده است.

ماده اعتیاد آور کمیکال نسبت به نوع طبیعی آن بسیار خطرناک تر است (این نظر وجود دارد که کمیکال همان ماریجوانای صنعتی می باشد.) به همین دلیل ترک کمیکال دشوار تر بوده و فرد را بیشتر درگیر می کند. کمیکال تاثیرات زیادی بر روی روان و بدن افراد می گذارد. فرد با مصرف کمیکال، تعادلات روانی خود را از دست می دهد و ادامه روند مصرف، عوارض منفی بسیاری را در پی خواهد داشت بطوریکه فعالیت های او به طور غیر ارادی، عجیب خواهند شد.

ویدیو معرفی کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی و خدمات این مرکز
پخش ویدیو

ترکیبات کمیکال چیست؟

از ترکیب مراسوئیت یا بنزای (مشتق شده از ماری جوانای صنعتی) با گیاه مریم گلی (سالویا)، ماده ای به نام کمیکال یا کمیک تهیه می شود. ترکیب بنزای و مریم گلی، ماده کمیک را می سازد. بنزای که از ماری جوانای مصنوعی تشکیل شده است و حاوی THC روان گردان است مریم گلی نیز ماده توهم زا به نام سالوینورین A را دارد. در نتیجه کمیکال اثرات توهم زای بسیار شدیدی را به دلیل ترکیب این دو ماده به همراه دارد.

داروی کمیکال به طور طبیعی در دهه های گذشته در بازار وجود نداشت اما در قرن 2021 به عنوان یک داروی جدید با اثرات توهم زا در کشورهای مختلف رواج یافت. افراد اغلب برگ های گیاه مریم گلی را می جوند و یا از مایعات استخراج شده از آن استفاده می کنند اما با این حال کمیکال مانند ماری جوانا دود می شود و یا از طریق پیپ استنشاق می گردد. یکی از موانعی که هنگام تلاش برای شناخت بیشتر کمیکال با آن روبه رو هستیم، عدم اطلاعات کافی از اثرات آن است که آیا این دارو سبب مرگ می شود یا خیر. دانشمندان به بررسی های خود در مورد اثرات کمیکال و نحوه واکنش آن روی مغز ادامه می دهند.

کمیک داروی توهم زای خطرناکی است که برای درمان و ترک کمیکال باید از متخصصین با تجربه و ماهر و روانشناسان حرفه ای کمک گرفت. مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت رسانی به افرادی است که از زندگی خود بازمانده اند و نیاز به کمک دارند.

اثر کمیکال روی مغز

کمیکال از دو ماده یعنی مریم گلی و بنزای (ماری جوانای صنعتی) تشکیل شده است.

  • ماده فعال در مریم گلی یعنی سالوینورین A: سبب فعال شدن گیرنده اپیوئیدی کاپا KOR می شود.
  • ماری جوانا صنعتی با وجود ماده THC : بسیار شبیه مولکول هایی به نام کانابینوئیدها است که در مغز وجود دارد.

کانابینوئیدها هنگام خستگی و توقف سلول های عصبی آزاد می شود. در شرایط صدمات احتمالی ترشح کانابینوئیدها غیر فعال می گردد تا بدن عملکرد کنترل شده داشته باشد. اما مصرف کانابینوئیدهای صنعتی مانند THC سبب مختل شدن عملکرد مغز می شود و افکار، تصورات و قدرت و ادراک مغز را افزایش می دهد. کانابینوئیدها همچنان سبب افزایش سطح دوپامین و نوراپی نفرین می شود که احساساتی مانند نئشگی، سستی و نوسان درد و … را ایجاد می کند.
کانابینوئیدها همچنان مسئول کنترل حافظه کوتاه مدت، یادگیری، هماهنگی، کنترل حرکات و عملکردهای شناختی هستند که افزایش بیش از حد آن ها سبب آسیب های جدی به نورون های مغزی می شود. کمیکال که ترکیبی از این دو ماده روان گردان توهم زا است، اثرات شدید توهم زایی به همراه دارد، بنابراین باید ترک اعتیاد به کمیکال زیر نظر پزشک متخصص اعتیاد و روانشناسان حرفه ای انجام شود تا تمامی مراحل ترک بدون علائم خطرناک مدیریت شود.

اسامی مختلف کمیکال یا کمیک

کمیکال نام های زیادی دارد که در زیر برخی از اسامی آن شرح داده شده است:

  1. سالویا
  2. نعنا جادویی
  3. حکیم بینا
  4. حکیم پیشگو
  5. گیاه چوپان
  6. سالی – دی
  7. مریم گلی
  8. برگ نبوت
  9. ماریا پاستورا

این اسامی مستعار بیشتر توسط افرادی که به دنبال خرید و فروش پنهانی کمیکال هستند مورد استفاده قرار می گیرد و راهی برای پنهان کردن معامله است. ترک کمیکال و رفع علائمی مانند افسردگی و پرخاشگری در طول دوره ترک به صورت ساده در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی توسط روان شناسان حرفه ای و مجرب انجام می شود.

عوارض مصرف کمیکال:

عوارض مصرف کمیکال نسبت به سایر مواد اعتیاد آور بیشتر است. در واقع مواد صنعتی دارای عوارض جدی تری خواهند بود. این عوارض بر روی کل نواحی مختلف بدن اثر می گذارند. موارد زیر برخی از عوارض مصرف کمیکال می باشند:

ایجاد حالت تهوع و سرگیجه: ایجاد حالت تهوع و سرگیجه از عوارض مصرف کمیکال هستند. این عوارض بسیار شایع هستند. فرد با مصرف کمیکال بلافاصله دچار این عوارض می شود. حتی در مواردی این عوارض برای طولانی مدت باقی خواهند ماند. سر درد و سرگیجه و تهوع با مصرف کمیکال یک امر عادی است.

ایجاد توهمات روانی و دیداری: از شایع ترین عوارض مصرف کمیکال، می توان به ایجاد توهمات اشاره کرد. این ماده با تاثیر بر مغز فرد، او را دچار توهمات می کند. این توهمات می تواند شامل توهمات دیداری و روانی باشد. با مصرف کمیکال و ورود آن به خون و مغز، فرد دیگر کنترلی بر روی حرکات و رفتار های خود نخواهد داشت. این ماده برای فرد توهمات دیداری ایجاد می کند که فرد تصاویر عجیب و غریب را مشاهده و تصور می کند. همچنین این ماده توهم زا برای فرد توهمات روانی ایجاد می کند و تفکرات و ذهن فرد را دچار تشویش می کند.

سستی عضلات: سستی عضلات و کند شدن حرکات فرد از عوارض مصرف کمیکال می باشد. با ورود این ماده به خون و مغز افراد، بدن فرد دچار سستی و کندی حرکات می شود. در واقع کمیکال بر روی ارسال پیام از مغز به اندام های بدن تاثیر می گذارد و آن ها را با مشکل روبرو می کند. با این وضعیت، فرد دیگر کنترلی بر روی حرکات و رفتار های خود نخواهد داشت. همچنین بافت های بدن دچار سستی می شوند و فرد توانایی برای حرکت کردن نخواهد داشت. به دنبال آن فرد توانایی نشان دادن عکس العمل خود را از دست میدهد و نمیتواند در زمان مناسب به موارد مختلف واکنش نشان دهد.

فراموشی و از دست دادن حافظهفراموشی و ناتوانی در یادآوری خاطرات گذشته می تواند از عوارض مصرف کمیکال باشد. با مصرف کمیکال، مغز افراد دچار مشکلات فراوانی می شود. تاثیر این ماده بر روی نیمکره های مغز نیز بسیار مضر است. با مصرف پیوسته ماده کمیکال، فرد دچار فراموشی می شود و در به یادآوری خاطرات گذشته خود دچار مشکل خواهد شد.

حرکات و رفتار های غیر عادی: از عوارض مصرف کمیکال می توان به انجام حرکات و رفتار های غیر عادی اشاره کرد. تاثیر کمیکال بر روی مغز به گونه ای است که فرد دیگر بر روی رفتار خود کنترل ندارد. تمامی حرکات وی غیر عادی خواهد بود. برای مثال حرف های نا مناسب می زند. کار های نا مناسب و غیر عادی انجام می دهد. همچنین فرد بدون هیچ علتی می خندد.

ایجاد ناباروری: ناباروری از عوارض مصرف کمیکال می باشد. اگر افراد در طولانی مدت از این ماده استفاده کنند و به آن آلوده شوند، امکان ناباروری برای آنها وجود دارد. در این صورت حتی فرد قادر نیست با درمان های متعدد، فرزند آوری کند.

اوردوز و مرگ: اوردوز و مرگ از دیگر عوارض مصرف کمیکال است. اگر در مدت زمان طولانی و در مقدار زیاد از این ماده توهم زا استفاده شود؛ ممکن است فرد اوردوز کند. با ادامه این روند و افزایش مصرف حتی امکان مرگ فرد نیز محتمل خواهد بود.

سایر عوارض مصرف کمیکال:

بی شک با مصرف کمیکال، افراد به انواع مختلف بیماری های داخلی و یا سرطان مبتلا خواهند شد. فشار خون، دیابت، اختلال در خواب، سرخوشی های زودگذر و غیر ارادی، از بین رفتن موقعیت های اجتماعی و … از عوارض مصرف کمیکال هستند. بی توجهی به ترک اعتیاد کمیکال و دست کشیدن از آن عوارض بسیاری را برای افراد در پی خواهد داشت.

اثرات کوتاه مدت مصرف کمیکال

عوارض بلند مدت مصرف کمیکال

توهمات دیداری و شنیداری

کاهش قدرت حافظه

سرگیجه

اختلال در یادآوری خاطرات و وقایع

حالت تهوع

کاهش قدرت یادگیری

احساس سرخوشی کاذب

اختلالات روان پریشی

سفر خیالی در زمان و مکان

کاهش روابط اجتماعی و قطع کردن ارتباط با دنیای بیرون

افزایش فشار خون

عدم مسئولیت پذیری

عدم کنترل حرکات بدن

منزوی شدن و گوشه گیری

دشواری در حرکت اعضای بدن و  شل شدن ماهیچه ها

ظهور صفات مردانه یا زنانه

حالتی شبیه به سکته مغزی و یا کما به مدت 10 تا 15 دقیقه – کما کوتاه مدت

عدم توانایی کنترل احساسات

احساس شناور بودن

اضطراب از دیگر اثرات طولانی مدت مصرف کمیکال است.

مسخ شخصیت یا احساس ارتباط بدن با فضای اطراف

همچنین افرادی که تجربه “سفر بد” را داشته اند با تطبیق واقعیت مشکل اساسی دارند.

اختلالات عصبی و نوسانات احساسی

در موارد نادر ممکن است عوارض شدید روان پریشی مانند اسکیزوفرنی نیز رخ دهد

تغییرات دما در بدن

در صورت ترکیب کمیکال با سایر مواد محرک یا توهم زا خطر عارضه های شدید نیز وجود دارد.

لکنت زبان

مصرف کمیکال با توجه به اینکه اختلالات گسترده ای در سیستم عصبی مصرف کننده وارد می کند، مصرف بالای آن خطر اوردوز و یا مرگ را تشدید می کند

چرا مصرف کمیکال خطرناک است؟

Picture6

آیا می دانستید؟

ترک کمیکال به صورت خودسرانه، می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا فرد از استراتژی های درمانی در صورت بروز علائم ترک شدید آگاهی ندارد و سرعت عمل در این موارد بسیار حائز اهمیت است. کمک گرفتن از مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی برگ برنده شما برای رهایی از کمیکال است.

علائمی که نشان دهنده اعتیاد به کمیک است؟

برخی از علائمی که نشان دهنده وابستگی و اعتیاد به کمیکال است شامل موارد زیر است:

  1. افزایش دوز مصرف به مرور زمان
  2. استفاده از کمیکال به صورت روزانه
  3. استفاده از داورهای دیگری برای افزایش اثرات مطلوب
  4. کاهش عملکرد تحصیلی و افت راندمان کاری
  5. ناتوانی در انجام تعهدات و مسئولیت های روزانه در خانه
  6. افزایش پنهان کاری و کناره گیری اجتماعی
  7. نوسانات خلقی و رفتارهای غیر قابل پیش بینی
  8. کم و بیش خوردن و خوابیدن یا بیدار بودن در زمان های عجیب و غریب
  9. کاهش علاقه به ظاهر 
  10. مشکل در تمرکز و به خاطر سپردن چیزها

ترک کمیکال چند روز طول می کشد؟

علائم ترک کمیکال به صورت خودسرانه ممکن است روزها یا ماه ها طول بکشد.

عوامل موثر در مدت زمانی که علائم ترک در بدن باقی می مانند به موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان مصرف ماده توهم زا کمیکال
  • نوع مصرف کمیکال
  • مدت زمان مصرف
  • اعتیاد به سایر مواد مخدر و یا مواد توهم زا و ….
  • ویژگی های شخصیتی فرد
  • وضعیت سلامتی و روانی فرد مصرف کننده

بازه زمانی بروز علائم ترک کمیکال 

  • مرحله اول ترک کمیکال 12 روز اول

علائم ترک ماده توهم زا کمیکال در 12 روز اول بسیار سخت و دشوار است بنابراین باید زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد فرایند ترک انجام شود تا از عود مجدد خودداری شود.

  • مرحله دوم ترک کمیکال 

در این مرحله فرد بیمار با علائم روان شناختی که معمولا طولانی هستند مواجه می شود. ترک توهم زا کمیک در یک مرکز معتبر ترک اعتیاد سبب کاهش علائم اختلال روان می شود.

علائم ترک کمیکال در 12 روز اول شامل موارد زیر است:

  1. درد عضلانی و بی قراری
  2. اختلال خواب
  3. سوء هاضمه
  4. سردرد
  5. حالت تهوع و استفراغ

بعد از 12 روز به مرور از شدت این علائم کاسته می شود، اما فرد همچنان وسوسه مصرف دارد و باید تحت نظارت باشد.

علائم ترک کمیک در مرحله دوم شامل موارد زیر است:

  • عدم توانایی در انجام امور روزانه
  • عدم توانایی در بروز احساسات
  • وسوسه مصرف
  • عدم تعادل
  • احساسات منفی 
  • بدبینی و اختلالات خلقی

در این مرحله فرد مصرف کننده باید با کمک رویکردهای روان درمانی و همچنین برخی از درمان های جایگزین سعی در برطرف کردن مشکلات نماید تا به تدریج بهبود یابد.

236

شرایط بدنی فرد هنگام ترک کمیکال

زمان ترک کمیکال به شرایط بدنی فرد نیز بستگی دارد. فردی که دارای بدن قوی تر و سالم تری باشد، مدت زمان ترک کوتاه تری را طی خواهد کرد. شرایط بدنی هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است؛ در نتیجه روند درمان و زمان ترک نیز برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

میزان مصرف کمیکال

افرادی که میزان بیشتری از ماده توهم زا را استفاده کرده اند، به زمان بیشتری برای ترک کمیکال نیاز دارند. در واقع این افراد اعتیاد و وابستگی بیشتری به این ماده دارند؛ در نتیجه زمان ترک کمیکال برای آن ها بیشتر خواهد بود. فردی که در زمان بیشتر و به مقدار زیاد از ماده کمیکال استفاده کرده است، به مدت زمان بیشتری برای سم زدایی نیاز دارد.

کمک گرفتن از یک متخصص و یا مشاور در هنگام ترک اعتیاد کمیکال

در حین ترک کمیکال نیاز است تا یک متخصص و یا یک مشاور ماهر در این زمینه، همراه شما باشد. در واقع حضور مشاور مدت زمان ترک را کاهش می دهد و در بسیاری از موارد به شما کمک خواهد کرد.به طور کلی زمان ترک کمیکال بین 5 الی 10 هفته طول خواهد کشید. این بازه زمانی برای هر فرد متفاوت است. زیرا سم زدایی در بدن هر فرد در زمان های متفاوتی انجام می شود. علاوه بر این موارد؛ عوامل فوق نیز در زمان ترک موثر خواهند بود.

علائم ترک کمیکال

هنگامی که افراد تصمیم به ترک کمیکال را داشته باشند؛ باید با علائم موقتی آن آشنایی داشته باشند. با توجه به شرایط و وضعیت بدنی هر فرد، این علائم با درجه های متفاوتی بروز خواهد کرد. بروز علائم ترک یک امر عادی و طبیعی خواهد بود. در واقع در دوران ترک، بدن فرد در حال سم زدایی و تغییرات می باشد.

  • ایجاد نگرانی و استرس می تواند از علائم ترک کمیک باشد. تغییر وضعیت بدن برای فرد غیر قابل باور است و فرد دچار استرس و نگرانی می شود. در واقع نگرانی وی به این علت است که نتواند از پس ترک کردن کمیکال بر بیاید و شکست بخورد.
  • از دیگر علائمی که در زمان ترک کمیک بروز پیدا می کند، وابستگی شدید به این ماده است. فرد در دوران ترک، نیاز بیشتری به این ماده پیدا می کند. در واقع بدن وی به این ماده وابستگی شدید پیدا کرده است.

برای آن که بروز علائم ترک کم تر باشد و فرد این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارد؛ به یک همراه نیاز دارد. بهترین همراه کسی است که به موانع این راه آشنایی داشته باشد و در موقعیت های مختلف بهترین تدبیر را اجرا کند.

عوارض ترک کمیکال

در زمان ترک کمیکال، بدن مهم ترین اقدامی که انجام می دهد، سم زدایی است. سم زدایی بدن از ماده و ترکیبات کمیکال با عوارض هایی همراه خواهد بود. در واقع بروز این عوارض ها عادی و طبیعی است. البته می تواند به فرد و وضعیت او در زمان مصرف کمیکال نیز بستگی داشته باشد. به طور کلی در زمان ترک کمیکال، بدن دچار عوارضاتی می شود؛ که موقتی و دردناک است. موارد زیر برخی از عوارض شایع در زمان ترک این ماده توهم زا می باشند:

تعریق زیاد بعد از ترک کمیکال:

در زمان ترک کمیکال، تعریق در افراد بسیار بالا است. در واقع مواد اضافی و ترکیبات مضر ماده کمیکال به صورت مایع از بدن دفع می شوند. تعریق در مراحل اولیه ترک، بسیار بیشتر از سایر مراحل است. با دفع کمیکال از بدن، از میزان تعریقات نیز کاسته می شود.

ناتوانی و بی حالی در هنگام ترک کمیکال:

در دوره ترک کمیکال، خصوصا در روز های اولیه سم زدایی، فرد دچار بی حالی و ناتوانی در انجام فعالیت های خود می شود. بدن فرد در این دوران بسیار ضعیف می شود و توانایی های آن کاهش می یابد. ترک مواد صنعتی، بی حالی و ناتوانی های بیشتری را ایجاد می کنند. همچنین این ناتوانی ها و ضعف ها با درد عضلات و بدن درد نیز همراه خواهد.

عدم تعادل در روح و روان در دوران ترک کمیکال:

عدم تعادل روحی و روانی از عوارض ترک کمیکال می باشد. در زمان مصرف این ماده، مغز یکی از اعضایی است که بیشترین تغییرات در آن رخ می دهد. در واقع بیشترین اثر ماده کمیکال بر روی مغز افراد است. در دوران ترک نیز این عضو دچار تغییراتی می شود و بر روی فرد تاثیر می گذارد. برای مثال در دوران ترک، فرد هیچ کنترلی بر روی روح و روان و خشم خود نخواهد داشت.

ایجاد اختلال در خواب در هنگام ترک کمیکال:

در زمان ترک کمیکال و دوران درمان آن، خواب افراد، دچار اختلال می شود. نظم خواب افراد در این دوران کاملا از بین می رود.

ترک کمیکال

  • ترک ماده توهم زا کمیکال باید هر چه سریعتر انجام شود. کمیکال از نظر روانی می تواند بسیار اعتیاد آور باشد و افراد با اعتیاد این دارو ممکن است از زندگی خود ناامید شوند و یا دچار ناراحتی روانی گردند.
  • مصرف کمیکال به طور دائم و منظم موجب تحمل در دارو می شود و این تحمل زمانی رخ می دهد که مغز و بدن فرد به مقدار داروی مصرف شده عادت کرده باشد و باید هر روز دوز بیشتری مصرف شود تا همان اثرات ایجاد شود.
  • استفاده از سایر داروها یا الکل همزمان با ماده توهم زا کمیک سبب افزایش خطر وابستگی و اعتیاد می شود.

بهترین روش ترک کمیکال

ترک ماده توهم زا کمیکال، با انتخاب مناسب ترین رویکردهای درمانی، اثر بخش خواهد بود. انتخاب یک رویکرد مناسب در این دوران می تواند، دوره بهتری را برای شما رقم بزند. در واقع افرادی که در دوران ترک، بهترین روش ترک کمیکال را انتخاب کنند، موفق تر خواهند بود.

انتخاب یک مشاور خوب جهت ترک کمیکال

بهتر است در ابتدای مسیر ترک اعتیاد کمیکال، یک مشاور خوب و متخصص در این زمینه را برای خود انتخاب کنید. وجود این فرد در این مسیر به شما و ترک این ماده توهم زا کمک بزرگی خواهد کرد. یک مشاور و متخصص خوب شما را از مسیر های بازگشت به این ماده دور می کند. همچنین می توانید با کمک او، مشکلات روحی و روانی خود را کنترل کنید و از رنج های خود بکاهید.

ساخت سرگرمی برای خود در دوران ترک اعتیاد کمیکال

افرادی موفق به ترک کمیکال می شوند، که در این دوران برای خود سرگرمی های مفید و سازنده ای داشته باشند. در واقع ایجاد سرگرمی، ذهن شما را از مصرف کمیکال دور می کند و دوره ترک شما نیز کوتاه تر خواهد شد.

تغییر عادت های غذایی

در دوران ترک کمیکال باید به عادت های غذایی خود توجه داشته باشید. بهتر است در این دوران از رژیم غذایی استفاده کنید که برای بدن شما مفید باشد و انرژی شما را افزایش دهد. از مصرف غذاها و خوراکی های الکلی دوری کنید و میوه ها و سبزیجات بیشتری را در برنامه خود قرار دهید.

ورزش

ورزش کردن می تواند دوران ترک کمیکال را برای شما موفقیت آمیز کند. با ورزش کردن سم زدایی بدن سریعتر رخ می دهد و انرژی های منفی شما از بین می روند. همچنین با ورزش کردن انرژی های مضاعف شما تخلیه می شوند و دیگر توانایی فکر کردن به مصرف مواد اعتیاد آور را نخواهید داشت. همچنین ورزش کردن می تواند یک سرگرمی مفید و مناسب برای دوران ترک باشد.

دوری از مصرف کنندگان کمیکال:

رویکرد مناسب در دوران درمان کمیکال، دوری از افراد و مکان هایی است که در آن کمیکال و مواد اعتیاد آور مصرف می شود. لازم است تا در دوران ترک از این موارد دور بمانید.

درمان کمیکال

درمان کمیکال برای مواردی که فرد به این ماده وابسته شده است، بسیار ضروری است. اگر شما و یا عزیزان تان درگیر مصرف ماده توهم زا کمیک هستید باید در اسرع وقت برای درمان اقدام کنید.

کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی با برخورداری از تیم متخصص و روان شناسان حرفه ای بهترین رویکرد درمانی را برای درمان و ترک توهم زا کمیکال اجرا می کند. در زیر چهار دسته مهم درمان برای ترک کمیکال در نظر گرفته شده است.

  • سم زدایی
  • دارو درمانی
  • روان درمانی
  • روان درمانی حمایتی یا فالوآپ

در ادامه در مورد هر یک از روش های درمانی به شرح نکاتی مهم می پردازیم:

سم زدایی کمیکال

  • سم زدایی اغلب یکی از اولین گام ها برای درمان سوء مصرف انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد توهم زا مانند کمیک است. 
  • سم زدایی سبب حذف بی خطر سموم از بدن می شود و بنابراین برای ترک کمیکال باید فرد در یک محیط بالینی و تحت نظارت متخصص اقدام به ترک اعتیاد کند. 
  • سم زدایی فرآیندی است که سبب می شود تا کمیکال از گیرنده های نورون های مغزی جدا شوند و با قطع اتصال آن ها از گیرنده ها از سیستم بدن خارج می شوند.
  • سم زدایی در یک محیط امن و مطمئن و با به کار گیری رویکردهای جامع درمانی سبب می شود تا سموم کمیکال به طور کامل از بدن پاک شود و در نتیجه سبب بهبود عملکرد مغز، بهبود سیستم عصبی و افزایش یادگیری می شود.

درمان دارویی کمیکال

  • تا اکنون هیچ داروی اختصاصی برای درمان سوء مصرف مواد توهم زا مانند کمیکال وجود ندارد. 
  • درمان دارویی جایگزین برای تسکین علائم ترک و کاهش درد و خماری انجام می شود. متخصص ترک اعتیاد با توجه به وضعیت فرد ممکن است داروهای نگه دارنده را برای فرد تجویز کند.
  • از طرف دیگر درمان دارویی غیر مخدر زیر نظر پزشک سبب شده تا فرایند سم زدایی راحت تر انجام شود و طول دوره سم زدایی کاهش یابد. توجه داشته باشید که تجویز دارو و میزان مصرف آن باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

روان درمانی کمیکال

  • روان درمانی و رفتار درمانی شناختی به فرد کمک می کند تا علت زمینه ای اعتیاد کشف شود و به فرد مصرف کننده کمک می کند تا از رفتارهای منفی به سمت رفتارهای سازنده تر هدایت شود.
  • فرصت های آموزشی در طول دوره بازپروری و روان کاوی به فرد مصرف کننده و خانواده وی خطرات بالقوه سوء مصرف مداوم مواد توهم زا را توضیح می دهد و استراتژی های مقابله ای برای پیشگیری از عود اعتیاد ارائه می دهد.
  • مشاوره خانواده همچنین با تقویت مهارت های ارتباطی سالم و ایجاد یک سیستم حمایتی پشتیبان به بازسازی و بهبود پویایی خانواده کمک می کند. 
  • توسط روان شناسان حرفه ای تکنیک ها و ابزارهای بهبود یافته مدیریت استرس برای مقابله با محرک های وسوسه کننده در طول جلسات فردی و گروهی آموزش داده می شود و عزت نفس فرد را در طول دوره درمان سوء مصرف مواد توهم زا کمیکال افزایش می دهد.

کمیکال ماده مخاطره آمیز ذهنی است که باید سریعا برای درمان آن در یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر اقدام کرد. مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی از متخصصین و روان شناسان حرفه ای برای درمان ساختار یافته و جامع استفاده می کند.

روان درمانی حمایتی و یا فالوآپ برای ترک کمیکال

بعد از ترک کمیکال احساس ولع و بازگشت مجدد به مصرف کمیکال باید مدیریت شود. 

احساس وسوسه ممکن است ماه ها ادامه دار باشد بنابراین بهره مندی از روان درمانی حمایتی یا پشتیبان که تا مدت های طولانی همراه فرد است، بسیار کمک کننده است. در این شرایط فرد می تواند از کمک های روان درمانی حمایت بهره ببرد زیرا تکنیک های مقابله به شرایط استرس زا را می آموزد و در برخی شرایط بحرانی می تواند از حمایت های روان شناس پشتیبان جهت غلبه بر وسوسه استفاده کند.

بهترین روش  ترک کمیکال در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی

  • در مرکز ترک کمیکال کیمیای رهایی برای ترک ماده توهم زا کمیکال تمهیداتی انجام شده است که هر فردی با هر شرایطی بتواند برای درمان اقدام کند.
  • مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی از متخصصین حرفه ای و مجرب و روان شناسان با تجربه بهره برده است که رویکردهای درمانی را متناسب با نیازهای شخصی هر فرد پیاده سازی می کنند. 
  • در این مرکز مداخلات درمانی مبتنی بر شواهد بوده و از این رو درمان ها متناسب با دانش روز بالینی برای فرد اجرا می شود.
  • رویکرد درمانی باید ساختار یافته باشد اما در عین حال انعطاف پذیری در درمان برگ برنده ای برای موفقیت در ترک توهم زا کمیکال است.

برخی از بهترین و سریعترین روش های ترک کمیکال که در مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی به کار گرفته می شود شامل موارد زیر است:

نکات مهم در مورد ماده توهم زا کمیکال

  • کمیکال ماری جوانا صنعتی است که تاثیرات بسیار مخربی بر جسم و روان فرد مصرف کننده بر جای می گذارد.
  • نمونه صنعتی ماری جوانای علائم شدیدتر و مخرب تری نسبت به نمونه های طبیعی دارد و همین امر درمان و ترک کمیکال را سخت تر کرده است.
  • از مهمترین تاثیرات ماده کمیکال روی بدن از بین رفتن حافظه کوتاه مدت است و در برخی موارد ممکن است فرد 5-10 دقیقه حالتی شبیه سکته مغزی و یا کما را تجربه کند که این مورد می تواند منجر به مرگ شود.
  • کمیکال وابستگی و اعتیاد به همراه دارد و حتی با یک بار مصرف ممکن است اثرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

سوالات متداول درباره ترک کمیکال

1. آیا ترک کمیکال برای مصارف کمتر، آسان تر خواهد بود؟

خیر، با مصرف حتی مقدار کم کمیکال، فرد به آن اعتیاد شدید پیدا می کند. در نتیجه ترک کردن آن دشوار تر خواهد شد.

2. آیا دوران ترک کمیکال برای همه افراد یکسان است؟

خیر، هر فرد با توجه به میزان مصرف و مقدار مصرف خود به یک دوره درمان و ترک نیاز خواهد داشت. همچنین دوران ترک به شرایط بدنی فرد نیز بستگی دارد.

3. چه عواملی در مدت زمان سم زدایی و درمان یا ترک کمیکال تاثیر دارد؟

مدت زمان مصرف و طریقه مصرف کمیکال روی روند سم زدایی و درمان کمیک تاثیر دارد.

4. چرا باید درمان و یا ترک کمیک در مرکز ترک اعتیاد انجام شود؟

ترک کمیک و یا ترک کمیکال با بروز عوامل روانشناختی و جسمی آزاردهنده ای همراه است که باید تحت نظارت پزشک علائم ترک کنترل شود، در غیر این صورت سبب بروز آسیب های جدی دائمی بر عملکرد مغز می گردد. از طرف دیگر به دلیل کاهش فشار خون و تشنجی که به دلیل قطع ناگهانی مصرف کمیک ایجاد می شود، باید این دو علائم تحت نظارت متخصص ترک اعتیاد باشد.

5. چرا باید روان درمانی حمایتی طولانی مدت برای ترک کمیکال در نظر گرفته شود؟

مصرف کمیک باعث منزوی شدن افراد مانند عدم مسئولیت پذیری، ضعف روابط عمومی و اجتماعی و سایر مشکلات روانشناختی پایدار می شود که جلسات روان درمانی و مشاوره حمایتی طولانی مدت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

6. چرا باید برای درمان اعتیاد و ترک کمیکال، مرکز ترک کمیکال کیمیای رهایی انتخاب شود؟

کلینیک ترک کمیکال کیمیای رهایی توسط بهترین کادر درمان متخصصین ترک اعتیاد و روانشناسان حرفه ای روش های نوین درمانی را با امکانات پیشرفته انجام می دهد که ضامن حفظ سلامت و درمان بی بازگشت می شود.

7. آیا ترک کمیکال نیاز به روان درمانی و جلسات مشاوره دارد؟

ترک کمیکال نیازمند دریافت تکنیک های روان درمانی و رفتار درمانی شناختی است. در این رویکردهای درمانی فرد مصرف کننده استراتژی های مقابله ای را برای غلبه بر محرک های وسوسه کننده می آموزد.

تیمی از بهترین متخصصان و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آماده خدمت به شما عزیزان هستند. (مشاهده سایر اعضاء)

برخی از خدمات کلینک:

دارو درمانی در ترک اعتیاد

دارو درمانی یا فارماکوتراپی اصطلاحی است که برای استفاده از انواع دارو، در درمان بیماری ها به کار می رود. (بیشتر بخوانید)

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از کاربردهای بسیار مؤثر دارو در جامعه استفاده از دارو درمانی در ترک اعتیاد است . این فرایند زیر نظر متخصصان و با تجویز داروی مناسب و با در نظر گرفتن واکنش های بدن انجام می شود
اینجا کلیک کنید

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

در حقیقت رژیم درمانی به منظور پیشگیری از بیماری و درمان آن با هدف استفاده صحیح از مواد غذایی صورت می گیرد. (بیشتر بخوانید)

رژیم درمانی در ترک اعتیاد

هر آنچه که در طول روز آشامیده و یا خورده می شود، نقش مهمی در سلامت شخص دارد. مخصوصاً هنگامی که فرد مصرف کننده مواد نیز باشد.
اینجا کلیک کنید

طب سوزنی در ترک اعتیاد

در طب سوزنی با تحریک نقاط مختلف که بر روی مغز تاثیر گذار هستند کمک به راحت سازی درمان اعتیاد می کنیم. (بیشتر بخوانید)

طب سوزنی در ترک اعتیاد

طب سوزنی، روش درمانی از شاخه های طب چینی است که قدمت بالایی دارد. در طب سوزنی، سوزن های ریزی را در بدن افراد قرار می دهند تا باعث تعادل سازی انرژی های داخل بدن او شود
اینجا کلیک کنید

طب سنتی در ترک اعتیاد

طب سنتی در ترک اعتیاد، یک روش گیاهی و بدون خطر است. در این روش خبری از مواد شیمیایی و مضر نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

طب سنتی در ترک اعتیاد

مدت ها است که طب سنتی در ترک اعتیاد جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که انواع مواد اعتیاد آور را مصرف میکنند، طبع و مزاج شان دچار تغییر میشود.
اینجا کلیک کنید